شهردار ناحیه ۶ منطقه ۲۰ تهران با بیان اینکه کار ایمن سازی و سرپوشیده کردن بخشی از کانال عباس آباد واقع در شهر ری آغاز شده است، از اتمام این طرح در نیمه اول سال خبر داد.

كانال آب عباس آباد

همشهری آنلاین - مجید جباری: وحید توده زارع در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره جزئیات اقدامات شهرداری منطقه ۲۰ برای ایمن سازی این کانال که تنها در سه سال اخیر جان چهار کودک را گرفته است، توضیح داد:بخشی از این کانال که نزدیک خیابان است را از دو طرف به طول ۱۰۰ متر (هر طرف ۵۰ متر) با استفاده از نیوجرسی‌های تقریبا مرتفع و ایجاد مانع، برای ساکنان و رهگذران ایمن سازی و رفع خطر و همچنین شبکه زباله‌گیر این کانال را با لوله‌های پروفیل تقویت کرده‌ایم.

توده زارع ادامه داد: در قسمت شهری کانال آب عباس آباد، طرح سرپوشیده کردن آن را به طول حدودا ۵۰۰ متر شروع کرده‌ایم که در حال حاضر این طرح در مرحله بتن ریزی پایه‌ها و فونداسیون قراردارد و امیدواریم این طرح در نیمه نخست سال به پایان برسد.

شهردار ناحیه ۶ منطقه ۲۰ تهران با اشاره به اینکه همه این اقدامات مربوط به شرکت آب منطقه‌ای است و این شرکت موظف به اجرای برنامه هایی برای ایمن سازی کانال است، تصریح کرد: با اینحال شهرداری تهران با توجه به حساسیتی که نسبت به ایمنی شهروندان دارد، در این راه پیش قدم شده و ایمن سازی و رفع خطر کانال انتقال آب تصفیه خانه فاضلاب به دشت ورامین را شروع کرده تا از بروز اتفاقات ناگواری که در گذشته برای ساکنان و شهروندان منطقه رخ داده است،جلوگیری کند.

کانال آب عباس آباد واقع درمنطقه ۲۰(شهرری)، در سه سال گذشته به قتلگاه کودکان تبدیل شده است. طی این مدت چهار کودک در کانال سقوط کرده و جان باختند. آخرین حادثه ۶ اسفند ۱۴۰۰ رخ داد که در آن کودک ۶ ساله بعد از سقوط در کانال، جان باخت. اعضای شورای شهر تهران چند بار در این باره هشدار داده و حتی در صحن علنی شورای شهر نیز نسبت به ایمن سازی کانال تذکر داده بودند. همچنین آنها در این باره به وزارت نیرو تکذر داده بودند. 

کد خبر 672583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha