سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

سال‌های گذشته بزرگراه شهیدهمدانی در منطقه۲۲ احداث شد، اما با بهره برداری از این بزرگراه، دسترسی بسیاری از شهرک‌های مسکونی، مراکز نظامی، علمی، پژوهشی و ورزشگاه آزادی در این محدوده کاهش و حجم بالای ترافیک در مبادی ورودی و خروجی غرب تهران را به همراه داشت. به همین خاطر مقرر شد زیرگذر کوهک دراین معبر احداث شود تا ساکنان این محدوده ازبن بست خارج شوند.

زیرگذر کوهک

همشهری آنلاین‌ ـ ثریا روزبهانی: «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه۲۲ فعالیت عمرانی زیرگذر بلوار کوهک را مطلوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «برای ارتقا رضایت شهروندان و ساکنان منطقه طرح‌های قابل توجهی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که احداث زیرگذر کوهک از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود. سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه با توجه به نبود دسترسی‌های لازم برای شهرک‌های مسکونی، مراکز نظامی، علمی، پژوهشی، تفریحی و ورزشی (ورزشگاه آزادی) در این محدوده و نیز درخواست شهروندان مبنی بر لزوم غیرهمسطح‌سازی تقاطع بزرگراه شهید همدانی با بلوار کوهک، در دستور کار قرار گرفت.»

احداث بزرگراه‌ سردار شهید همدانی، بزرگراه آزادگان و بلوار گل‌ها در سال‌های گذشته باعث شد دسترسی هزاران نفر از ساکنان شهرک یاس به معابر و بزرگراه های اطراف با مشکل مواجه و به نوعی این شهرک به یک جزیره تبدیل شود. اکنون با راه‌اندازی زیرگذر بلوار کوهک به بزرگراه شهید همدانی این محدوده از حالت جزیره‌ای خارج خواهد شد.

خروج شهرک‌های مسکونی از بن‌بست

محمدی بابیان اینکه باید فعالیت‌های مدیریت شهری رضایت شهروندان را در پی داشته باشد، می‌گوید: «فعالیت‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که شهروندان متوجه تحول در خدمت‌رسانی شهری شوند و وقتی این تحول شکل گیرد، رضایتمندی شهروندان هم حاصل می‌شود. این پروژه به همت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و با همکاری معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه به اجرا می‌رسد.

اکنون مجتمع تجاری، پمپ بنزین، پمپ گاز و مرکز درمانی در همجواری شهرک یاس وجود دارد که راه‌اندازی این زیرگذر باعث رونق فعالیت این مجموعه‌ها خواهد شد. همچنین با راه‌اندازی این زیرگذر تردد خودروها به این شهرک از محور شمال به جنوب بزرگراه آزادگان و بلوار کوهک بسیار کمتر خواهد شد و از سوی دیگر خودروهای امدادی در زمان وقوع حادثه نیز در کمترین زمان ممکن به این شهرک دسترسی خواهند داشت.

از سوی دیگر در گذشته تمامی خطوط اتوبوس پایانه مترو چیتگر از این شهرک‌ تردد داشتند که با احداث بزرگراه شهید همدانی در جنوب شهرک یاس دیگر این امکان وجود نداشت. اکنون با بهره‌برداری از این پروژه عمرانی دوباره ساکنان شهرک یاس از خدمات حمل‌ونقل شهری برخوردار می‌شوند.»

این پروژه شامل یک مسیر زیرگذر به طول ۴۷۳‌متر در امتداد بلوار کوهک، یک مسیر راستگرد به طول ۳۸۰‌متر برای اتصال شمال بلوار کوهک به بزرگراه شهید همدانی و شهرک یاس، یک لوپ به طول ۲۷۰‌متر برای اتصال شمال بزرگراه آزادگان به شمال بلوار کوهک و شبکه‌ای برای هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی است

کد خبر 672553

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha