همشهری آنلاین: رسانه‌های برتر حوزه دیجیتال در دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال معرفی شدند.

هیات داوران دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال از میان بیش از 10 هزار اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره در بخش‌های مختلف شامل نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها و هنرهای دیجیتال، 94 اثر را به عنوان اثار برگزیده معرفی کرد که از این تعداد 80 اثر در مراسم به عنوان اثر برتر شناخته و از میان این 80 اثر نیز 16 اثر به عنوان بهترینِ بهترین‌ها معرفی شدند.

هیات داوران دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها و در عنوان بهترین پایگاه فرهنگ و اندیشه مسعود فیاضی را شایسته رتبه اول شناخت و لوح افتخار و تندیس زرین دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال را به وی اهدا کرد.

در بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها نیز حمیدرضا ایزدی (پایگاه اینترنتی حدیث نت)، سید مسعود شجاعی طباطبایی (پایگاه اینترنتی ایران کارتون) و مجید بذرافکن (پایگاه اینترنتی مرکز اسناد انقلاب اسلامی) به عنوان نفرات برتر مرحله نهایی معرفی شدند.

هیات داوران دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در بخش بازی‌های رایانه‌ای لوح افتخار و تندیس زرین این جشنواره را به خاطر خلق یک اثر جذاب و به روز در یک سبک قابل اعتنا در بازی‌سازی به آقای سلام‌زاده برای ساخت بازی رایانه‌ای داستان جزیره اعطا کرد.

پویا دادگر نیز در این بخش برای ساخت بازی لطفعلی خان زند لوح افتخار و تندیس زرین این جشنواره را به خود اختصاص داد.

در بخش هنرهای دیجیتال دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال، ساسان پسیان (ایرانی مقیم سوئد) برای پویانمایی بخش‌های از کتاب منطق الطیر عطار با عنوان "سفر به سرزمین دور" رتبه اول را به خود اختصاص داد و لوح افتخار و تندیس زرین این جشنواره را دریافت کرد.

در بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه، هیئت داوران دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال، سید مهدی حسین‌زاده امیری را برای ساخت نرم‌افزاری با قابلیت ترجمه گویای فارسی و انگلیسی قرآن کریم شایسته دریافت لوح افتخار و تندیس این جشنواره دانست.

در این بخش همچنین احمدرضا مویدی برای ساخت نرم‌افزاری به عنوان بهترین اثر ایران‌شناسی با قابلیت نمایش داده‌های مکانی، شایسته دریافت لوح افتخار و تندیس بلورین این جشنواره شناخته شد.

در بخش صادرکنندگان نرم‌افزارهای فرهنگی نیز هیئت داوران دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال، سید محمدرضا حسینی و محمدرضا طلایی را شایسته دریافت لوح افتخار و تندیس زرین این جشنواره دانست.

همچنین در بخش بهترین نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای هیئت داوران، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا شهریاری از مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری علوم اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید علی شبیری را به ترتیب برای ساخت نرم‌افزار "دانشنامه نبوی" و نرم افزار "مبلغ خانواده" شایسته دریافت لوح افتخار و تندیس بلورین این جشنواره دانست.

در این بخش همچنین مختار حدیدی از موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و جواد اتفاق از موسسه ویستا آرا به ترتیب برای ساخت نرم‌افزار "تاریخ معاصر ایران" و نرم افزار "تاریخ و بناهای تاریخی" شایسته دریافت لوح افتخار و تندیس زرین دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال شناخته شدند.

هیات داوران دومین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در بخش نوآوری و در عنوان بهترین اثر ترویج خط و زبان فارسی لوح افتخار و تندیس زرین این جشنواره را به نرم‌افزار "شنوا " کاری از اسماعیل قاصدی اعطا کرد.

کد خبر 67242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز