همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین همایش رسانه‌های دیجیتالی گفت: امروز با شتاب بیشتری به سمت استقبال از رسانه دیجیتالی می‌رویم و باید برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی خود از این ابزار، بهره بیشتری ببریم.

به گزارش ایرنا، محمد حسین صفار هرندی، در اختتامیه دومین همایش رسانه‌های دیجیتالی که عصر روز شنبه 11 آبان در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به این که برخی معتقدند تکنولوژی در ذات خود یک جور پلیدی به همراه دارد، اظهار داشت: من با این نوع نظریه موافق نیستم و معتقدم تکنولوژی به مثابه تیغی است که اگر در دست یک پزشک حاذق باشد زندگی می‌بخشد و اگر در دست زنگی مستی قرار بگیرد، فاجعه می آفریند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله سینما اشاره کرد و گفت: من به مطلق سینما به حالت تقدس نگاه می‌کنم و معتقدم سینما در درون قداست خود لایه‌هایی نیز از شر و خیر دارد.

هرندی افزود: به اعتقاد من می توانیم از صنعت سینما بیشترین استفاده را برای احیای ارزش های دینی و انقلابی بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌های دیجیتالی، گفت: استفاده ما، از فن آوری رسانه های دیجیتالی با کسانی که این تکنولوژی را خلق کرده اند، فاصله چندانی نداریم.

وی با بیان این که ما نباید از این تکنولوژی هراس داشته باشیم، گفت: تکنولوژی حرف اول و آخر را نمی زند بلکه این پیام است که تاثیر گذاری خود را بر مخاطب می گذارد و ما دارای پیام غنی برای مخاطبان هستیم.

هرندی خاطر نشان کرد: امروز ما هر جا که اراده کرده‌ایم، توانسته‌ایم خودمان را در میان نام آوران علم و فن آوری اثبات کنیم و به درخشیم.

وی تاکید کرد: جوانان و نوجوانان در عرصه استفاده از رسانه‌های دیجیتالی نقش آفرینان بزرگی هستند و جوانان بیشترین استفاده را از این تکنولوژی می کنند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: امروز این فن آوری برای ما غریبه نیست و امتیاز بزرگ ما نسبت به دیگران در استفاده از این فن آوری این است که ما صاحب فکر و اندیشه هستیم و می توانیم از این طریق پیام خودمان را به مخاطبان منتقل کنیم.

صفار هرندی گفت: ما به کسانی که تا به حال با احتیاط از این تکنولوژی حمایت می کردند اعلام می کنیم اکنون که این تکنولوژی را باور کرده اند حمایت خود را سرعت ببخشند.
وی اظهار داشت: البته در کنار این حمایت ها باید پیوست امنیتی این فن آوری را نیز داشته باشیم.

هرندی گفت: ما از صاحب نظران و پیشگامان در این عرصه انتظار داریم که سرمایه گذاری های جدی صورت دهند.

وی در خاتمه با تقدیر از برگزارکنندگان دومین همایش جشنواره رسانه های دیجیتالی، تصریح کرد: در مدت 10 روز استقبال اقشار مختلف مردم ثابت شد که برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

کد خبر 67230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز