عالی‌ترین سازمان بازرسی دولتی در روسیه اعلام کرد که در حال تحقیق درباره گزارش‌های رسانه‌ای درباره اعزام کارشناسان خرابکاری نیروهای ویژه SAS انگلیس به غرب اوکراین است.

SAS

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «سرویس هوایی ویژه» (SAS) یک واحد نظامی نخبه ارتش بریتانیا است که برای انجام عملیات ویژه، مراقبت و ضد تروریسم آموزش دیده‌اند. 

خبرگزاری روسی RIA روز شنبه از  قول یک منبع امنیتی روسیه نوشت که ۲۰ عضو SAS به منطقه لویو در غرب اوکراین فرستاده شده‌اند.

«کمیته تحقیق» فدراسیون روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گزارش درباره اعزام این نیروها برای کمک به نیروهای ویژه اوکراین برای سازماندهی عملیات خرابکاری را پیگیری می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا هم از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

انگلیس از ابتدای سال میلادی جاری مربیان نظامی را برای آموزش نیروهای اوکراینی در استفاده از سلاح‌های ضد تانک به این کشور فرستاده است، اما دولت بریتانیا در ۱۷ فوریه  یک هفته پیش از شروع حمله روسیه اعلام کرد همه نیروهای خود به جز نیروهای لازم برای حفاظت از سفیرش را از اوکراین خارج کرده است.

هنوز معلوم نیست که «کمیته تحقیق» روسیه در پاسخ به درگیری SAS در اوکراین قصد انجام چه کاری را دارد. اما اصل تحقیق درباره حضور احتمالی نیروهای نظامی یک کشور عضو ناتو در اوکراین مهم است، چرا که روسیه بارها هشدار داده است که غرب نباید در «عملیات ویژه نظامی‌اش» در اوکراین دخالت کند.

کد خبر 672119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha