برای پیشگیری و ارتقای سلامتی کارگران فصلی، پاکبانان و کودکان‌کار، عملیات واکسیناسیون سرخک از سوی شهرداری منطقه ۱۰ با همکاری مرکز بهداشت جنوب تهران انجام می‌شود.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۰ با اعلام این خبر افزود: «‌کارگران فصلی، پاکبانان و کودکان‌کار به نسبت سایر اقشار بیشتر در معرض آسیب بیماری قرار دارند و با توجه به شیوع بیماری سرخک در کشورهای همسایه، برای کنترل و پیشگیری این بیماری با همکاری اداره سلامت منطقه و مرکز بهداشت جنوب تهران عملیات واکسیناسیون این گروه در دستور کار قرار گرفت.»

‌به گفته «‌اسماعیل عربلو»، مهم‌ترین اهداف از  اجرای این عملیات افزایش ایمنی گروه های حساس است؛ چرا که اقدام به  قطع زنجیره این بیماری ویروسی خطرناک که در میان کودکان حتی تبعات تلخ مرگبار را همراه دارد ،کمک می کند.

در این عملیات، که از ۳ اردبیهشت ماه شروع شده تیم پزشکی در مقر اسکان کارگران فصلی  حاضر شدند و تا کنون ۲۰۰ پاکبان واکسینه شده‌اند.

عربلو در ادامه با توجه اهمیت حفظ سلامتی کودکان و مصون ماندن از این بیماری از واکسیناسیون ۱۷۰ کودک‌ کار خبر داد: «‌همچنین امروز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح عملیات واکسیناسیون کودکان‌کار در مجتمع شهید حبیب غنی‌پور و همچنین سه‌شنبه ششم اردیبهشت ماه هم از ساعت ۱۲ در مرکز بازیافت منطقه ۱۰ اجرا می‌شود. بعد از این دو روز عملیات واکسیناسیون در کلونی مهاجران افغانستانی‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.»

کد خبر 672028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha