سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد دست یک کودک تا به حال به دنبال افزایش موارد هپاتیت (التهاب کبدی) حاد با علت ناشناخته در کودکان در اروپا و آمریکا در گذشته است.

ٌWHO

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید تا به حال دست کم ۱۶۹ مورد از این موارد هپاتیت حاد در کودکان در ۱۲ کشور گزارش شده است.

WHO در هنگامی این ارقام را اعلام می‌کند که مقام بهداشتی در سراسر جهان در حال بررسی افزایش اسرارآمیز موارد شدید هپاتیت یا التهاب کبدی در کودکان کم‌سن هستند.

WHO می‌گوید تا ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) موارد هپاتیت با علت نامعلوم از انگلیس، آمریکا، اسپانیا، اسرائیل، دانمارک، ایرلند، ایتالیا، نروژ، فرانسه، رومانی و بلژیک گزارش شده‌اند. ۱۱۴ مورد از این ۱۶۹ مورد فقط مربوط به انگلیس بوده‌اند.

موارد گزارش‌شده هپاتیت در کودکانی در سنین متفاوت از یک ماه تا ۱۶ سال گزارش شده‌اند و در ۱۷ مورد کودکان مبتلا به پیوند کبد نیاز پیدا کرده‌اند. این گزارش جزئیاتی درباره یک مورد مرگ ناشی از عارضه کبدی و محل رخ دادن آن نمی‌دهد.

WHO می‌گوید یک ویروس عامل سرماخوردگی به نام آدنوویروس در دست کم ۷۴ مورد از این کودکان مبتلا شناسایی شده است. عفونت با کروناویروس در ۲۰ مورد از کودکان آزمایش‌شده و عفونت همزمان کروناویروس و آدنویروس در ۱۹ کودک شناسایی شده است.

WHO می‌گوید از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و با مقامات بهداشتی انگلیس و سایر کشورها در حال همکاری است.

مقامات بهداشتی آمریکا نیز به عنوان بخشی از جستجوی گسترده‌تر در مورد موارد غیرقابل‌توضیح التهاب شدید کبدی در کودکان کم‌سن،  یک هشدار سراسری برای پزشکان در این کشور برای جستجوی علائم هپاتیت کودکان که احتمالا با یک ویروس سرماخوردگی ارتباط دارد، فرستاده‌اند.

کد خبر 671850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha