شهردار منطقه ۱۱ در دادگاه تجدید نظر به منظور ابطال رأی ماده ۳۸ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران در دعوی مالک مجتمع تجاری علاءالدین و شهرداری این منطقه مربوط به تخلف ساخت طبقه هفتم، اعلام کرد که حقوق شهروندان به هیچ‌وجه محل مصالحه نیست.

علاءالدین

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۱۱ با حضور در دادگاه به منظور احقاق حقوق شهروندی و حق تضییع‌شده مردم در پرونده درخواست صدور جواز ساخت طبقه هفتم مجتمع علاءالدین گفت: «حقوق شهروندان به هیچ‌وجه محل مصالحه نیست و در این موضوع کوتاهی نخواهیم کرد.»

«سیدمحمد موسوی» افزود: «پس از رأی صادره از ماده ۳۸ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران مبنی بر الزام شهرداری بر صدور پروانه ساخت طبقه هفتم  مجموعه تجاری مجتمع علاءالدین، برای تحقق وعده‌های صادقانه‌ای که به مردم دادیم در دادگاه حاضر شدیم و به رأی اعتراض کردیم.»

او گفت که پس از دستور اکید شهردار تهران مبنی بر شفافیت و پیگیری حقوق مردم در مجتمع علاءالدین، با تلاش و پیگیری مجدانه همکاران مرکز حقوقی شهرداری تهران و اداره حقوقی منطقه ۱۱ درخواست ابطال رأی ماده ۳۸ به مرجع تجدید نظر ارائه و از مراجع قضایی درخواست حمایت و پشتیبانی از حقوق مردم شد.

موسوی گفت: «ساخت طبقه هفتم در این مجتمع با هیچ یک از ضوابط شهرسازی  از جمله تراکم، سطح اشغال، تعداد طبقات و... منطبق نیست و در حال حاضر این مجتمع یکی از شلوغ‌ترین مراکز تجاری ایران است که روزانه هزاران نفر در آن تردد دارند. با توجه به وضعیت موجود این مجتمع،  ساخت طبقه هفتم، قطعاً حقوق عامه شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت. بنابراین، با عزمی جدی موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

 شهردار منطقه۱۱ از درخواست‌های مکرر مردم و کاسبان این پاساژ در خصوص ایمن‌سازی و پیشگیری از ساخت‌وساز در مجتمع علاءالدین گفت: «نمی‌خواهیم حادثه تلخ پلاسکو تکرار شود. نباید اجازه بدهیم ایمنی شهروندان برای مصالح شخصی برخی به خطر بیفتد. در شهرداری تهران با تکیه بر اصول عدالت و شفافیت، از حق مردم گذشت نمی‌کنیم. حق مردم و امنیت آنها خط قرمز ما در شهرداری تهران‌ است. با همراهی حقوق‌دانان مجموعه شهرداری، تمام تلاشمان را برای ابطال رأی و جلب رضایت شهروندان به کار خواهیم گرفت.»

کد خبر 671829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha