رأی دادگاه تجدید نظر شعبه۲۵ درخصوص ابطال رأی هیئت ماده۳۸ مربوط به پرونده مجتمع تجاری علاءالدین به نفع مردم صادر شد و طبق رأی دادگاه تجدید نظر، شهرداری منطقه۱۱ اجازه ساخت طبقه هفتم این مجتمع را که با هیچ یک از اصول و ضوابط شهرسازی مطابقت ندارد به مالکان نخواهد داد.

علاءالدین

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۱۱ که طی مدت اخیر پیگیر مشکلات ساختمان علاءالدین بوده است با اعلام این خبر خوش گفت: «برای اجرای قانون و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در منطقه۱۱ به‌خصوص مواردی که مستقیماَ به ایمنی شهروندان مرتبط است با تلاش حقوقدانان شهرداری و پیگیری مجدانه شهردار تهران مبنی بر برخورد بدون تعارف با متخلفان، خوشبختانه رأی دادگاه شعبه ۲۵ تجدید نظر دعوی شهرداری منطقه۱۱ و مالکان مجتمع تجاری علاءالدین درخصوص ساخت طبقه هفتم به نفع مردم صادر شد و تلاش‌های مدیریت شهری برای دفاع از منافع شهروندان نتیجه‌بخش بود.»

«سید محمد موسوی» گفت که رویکرد شهردار تهران و مجموعه مدیریت شهری پایتخت، برخورد بدون اغماض با مواردی است که مستقیم با ایمنی شهروندان مربوط می‌شود و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد: «پیش از این در دوره مدیریت شهری گذشته، در عین ناباوری، شهرداری توسط هیئت ماده۳۸ ملزم به صدور پروانه ساخت طبقه هفتم برای این مجتمع تجاری شده بود که با پیگیری‌های حقوقدانان مدیریت شهری و منطقه۱۱ در دادگاه تجدید نظر، رأی نهایی به نفع مردم صادر شد.»

شهردار منطقه۱۱ گفت: «پیگیری این پرونده برای شهرداری تهران مایه افتخار است؛ چون نتیجه آن به حقوق مردم و ایمنی آنها در ارتباط بود. بر همین اساس شخصاً برای احقاق حقوق عامه شهروندان در دادگاه تجدید نظر حاضر شدم و همراه همکارانم به دفاع از حق مردم در شهر پرداختم.»

شهردار منطقه ۱۱ پیش از این با حضور در دادگاه برای احقاق حقوق شهروندی و حق تضییع‌شده مردم در پرونده درخواست صدور جواز ساخت طبقه هفتم مجتمع علاءالدین گفته بود: «حقوق شهروندان به هیچ‌وجه محل مصالحه نیست و در این موضوع کوتاهی نخواهیم کرد. ساخت طبقه هفتم در این مجتمع با هیچ یک از ضوابط شهرسازی از جمله تراکم، سطح اشغال، تعداد طبقات و... منطبق نیست و در حال حاضر این مجتمع یکی از شلوغ‌ترین مراکز تجاری ایران است که روزانه هزاران نفر در آن‌ تردد دارند. با توجه به وضعیت موجود این مجتمع، ساخت طبقه هفتم، قطعاً حقوق عامه شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت. بنابراین با عزمی جدی موضوع را پیگیری می‌کنیم. نمی‌خواهیم حادثه تلخ پلاسکو تکرار شود.»

موسوی اکنون با توجه به صدور رأی به نفع شهروندان، از مواضع و حمایت رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران، دستگاه قضایی، حقوقدانان و کارکنان شهرداری منطقه۱۱ برای پیگیری مجدانه و بدون اغماض در برخورد با تخلفات پرونده ملک علاءالدین و اقدام جدی در پیشگیری از تضییع حقوق مردم قدردانی کرد.

کد خبر 674890

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha