شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: با توجه به دسترسی مناسب شهروندان بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران - اهواز، برنامه‌ریزی موثر در جهت احداث سه زیرگذر در این محدوده انجام گرفت.

راه آهن

به گزارشهمشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا شنگی با بیان اینکه تامین دسترسی مناسب بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران-اهواز و خارج شدن محلات جنوبی منطقه از بن بست، جزء خواسته‌های به حق شهروندان محلات جنوبی منطقه ۱۷ است، افزود:  بعد از جلسات و بررسی‌های کارشناسی متعدد در دو سال اخیر، برنامه ریزی لازم برای احداث، سه دهانه زیرگذر در این محدوده جغرافیایی انجام شد. این پروژه در سال گذشته با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد به دلایلی تعطیل شد.

او افزود: با تصمیم مدیران شهری منطقه در دوره جدید برای شروع دوباره عملیات این پروژه، به دلیل وجود درختان معارض با پروژه، در ۹ آذر ماه سال گذشته درخواست جابه جایی درختان به سازمان بوستان‌ها با مکاتبه شماره ثبت ۳۰۵۷۳ ارسال شد و طی بررسی و بازدیدهای انجام شده و موافقت اعضا کمیسیون ماده هفت در تاریخ دوم اسفند ماه سال گذشته و طی مکاتبه شماره ثبت ۴۳۲۲۷ سازمان بوستان‌ها، مجوز جابجایی درختان صادر شد.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: با توجه به اینکه مورخ دوم اسفند ماه سال گذشته این درخواست تایید و ابلاغ جابه جایی این درختان به شهرداری منطقه ۱۷ ارسال شد و با توجه به خسارت ۵۰ میلیارد تومان برای احداث این زیرگذرها در صورت عدم جابه جایی درختان متصور و امری حیاتی به شمار می رفت، این اقدام مهم در دستور کار، جهت انجام اقدامات مورد نیاز و اخذ مجوزهای لازم قرار گرفت.

کاهش آمار فوتی‌ها

شنگی ادامه داد: با توجه به تدابیر انجام گرفته، نقاط حادثه خیز منطقه با همکاری پلیس راهور منطقه شناسایی شد که معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت به ایمن سازی این نقاط، اقداماتی انجام داده است. آمار فوتی‌های تصادفات منطقه از ۱۵ نفر در سال ۹۹ به ۹ نفر در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته که این نشان دهنده کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی است.

او سپس توضیح داد: به منظور کاهش تصادفات منجر به فوت، معاونت حمل و نقل و ترافیک با مشارکت پلیس راهور منطقه در روی پل شهید یارجانی ورودی به تندگویان اقدام به نصب حدود ۲۰۰ متر نیوجرسی بتنی بزرگراهی کرد که طول هر کدام سه متر است که می‌تواند از سقوط احتمالی موتورسیکلت و خودرو در حوادث جلوگیری کند.

کد خبر 671616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha