شرکت هوندا موتور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، میلیون‌ها وسیله نقلیه الکتریکی (EV) را با استفاده از سه پلت‌فرم اختصاصی جدید بسازد که یکی از آنها به طور مشترک با شریک آمریکایی‌اش جنرال موتورز، توسعه خواهد یافت.

هوندا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، شینجی آئویاما، رئیس جهانی برقی‌سازی هوندا، گفت که این شرکت در سال ۲۰۲۴ یک خودروی تجاری کوچک الکتریکی را در ژاپن معرفی خواهد کرد که بر روی یک پلتفرم جدید کوچک برقی ساخته شده است. در سال ۲۰۲۶، مدل برقی فول سایز در آمریکای شمالی روی پلتفرم بزرگ جدید دنبال خواهد شد. همچنین هر دو پلتفرم برای مدل‌های دیگر استفاده خواهند شد.

آئویاما در یک تماس ویدیویی گفت، پلتفرم سوم که «اندازه متوسط» است، از سال ۲۰۲۷ با جنرال موتورز به اشتراک گذاشته خواهد شد.

این دو شرکت در اوایل آوریل گفتند که به طور مشترک خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه را برای بازارهای جهانی توسعه خواهند داد، اما جزئیات کمی در این خصوص منتشر کردند.

آئویاما گفت: «اینکه آنها بر اساس معماری هوندا یا بر روی پلتفرم جنرال موتورز ساخته شوند، تصمیم‌گیری نشده است.»

جنرال موتورز در حال ساخت دو شاسی بلند برقی درجه یک برای هوندا در آمریکای شمالی است که از سال ۲۰۲۴ شروع می‌شود. آنها بر اساس پلتفرم اختصاصی EV که زیربنای کادیلاک لیریک جنرال موتورز است، ساخته می‌شوند.

آئویاما گفت که هوندا با استفاده از نسل بعدی باتری اولتیوم جنرال موتورز موافقت کرده، اگرچه مشخصات آن نهایی نشده است. او گفت، اما این خودروساز ژاپنی هیچ برنامه‌ای برای مشارکت در سرمایه‌گذاری مشترک باتری Ultium جنرال موتورز با شرکت انرژی ال‌جی کره‌جنوبی ندارد.

بیشتر بخوانید:

هوندا گفته است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ دو میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سراسر جهان بسازد؛ از جمله مدل‌های سایز متوسط ​​که با جنرال موتورز آنها را توسعه می‌دهد.

کد خبر 671587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha