شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

کریم اعظمی: چالش پنهان محمدرضا ساکت با دیگر اعضای هیات‌مدیره سپاهان همچنان ادامه دارد.

 مدیرعامل این باشگاه که به استفاده از مربیان خارجی علاقه خاصی دارد درصدد بازگرداندن لوکا بوناچیچ است، از طرفی دیگر اعضای هیات‌مدیره که حامیان حضور مربی داخلی هستند روی حمید استیلی تمرکز کرده‌اند.

اختلاف‌ها از زمان جدایی بوناچیچ آغاز شد چرا که اعضای هیات‌مدیره ساکت را تحت فشار قرار دادند که خیلی راحت این مربی کروات را از دست داد. فشارها روی مدیرعامل زمانی بیشتر شد که ویرا مربی برزیلی، سپاهان را در لیگ قهرمانان آسیا، جام‌حذفی و لیگ‌برتر ناکام گذاشت و آوردن فیرات هم اشتباه بدتری بود تا اختلافات بین هیات‌مدیره و مدیرعامل شدت بگیرد.

طبق اعلام مسئولان سپاهان، قرار بود صبح دیروز و در تمرین ریکاوری، سرمربی جدید به بازیکنان معرفی شود و فقط اسم حمید استیلی مطرح بود ولی اتفاق جدیدی نیفتاد و بازیکنان زیر نظر چرخابی تمرین کردند. گفته می‌شود که سپاهانی‌ها قصد ندارند قبل از بازگشت ساکت از مالزی مراسم معارفه سرمربی جدید را برگزار کنند، این درحالی است که اخبار متفاوتی در مورد انتخاب سرمربی جدید شنیده می‌شود.

مشکلات استیلی

استیلی هفته گذشته به سپاهان رفت و در دو جلسه با مسئولان این باشگاه مذاکره کرد و توافقات نهایی هم صورت گرفت ولی موانعی برای نشستن او روی نیمکت سپاهان وجود دارد که مهمترین آن مخالفت ساکت و طرفداران تیم زردپوش اصفهانی است.
تماشاگران سپاهان حساسیت خاصی روی پرسپولیس دارند و به هیچ عنوان دوست ندارند که استیلی سرمربی شود. آنها حتی قصد داشتند در تمرین روز چهارشنبه علیه این مربی شعار بدهند ولی مسئولان باشگاه لیدرها را آرام کردند و فقط چرخابی به شدت مورد تشویق آنها قرار گرفت.

هیات‌مدیره در شرایطی با استیلی به توافق رسید که ساکت از این موضوع خبر نداشت، در ضمن مدیرعامل این باشگاه تمایلی برای سرمربی شدن استیلی ندارد و نهایت تلاش خود را می‌کند تا از این اتفاق جلوگیری کند. البته گفته می‌شود که برخی از مدیران سپاهان  به‌شدت مخالف مربی خارجی هستند و موافقت خود را با حضور استیلی اعلام کرده در نتیجه با این شرایط ساکت نمی‌تواند به خواسته‌اش برسد.

 مذاکره با لوکا تکذیب شد

خبرگزاری ایسنا به نقل از تابش، قائم‌مقام سپاهان روز گذشته خبر داد که ساکت از مالزی به امارات رفته و با بوناچیچ مذاکره کرده ولی مدیربرنامه‌های لوکا این خبر را تکذیب کرد و گفت:‌ «بوناچیچ به هیچ عنوان به صورت مستقیم با کسی حرف نمی‌زند و ابتدا باید با من که مدیر برنامه‌هایش هستم مذاکره صورت بگیرد. برخلاف خبرهایی که مطرح شده، ساکت مذاکره‌ای با من یا لوکا نداشته است، البته چند روز پیش یکی از مسئولان باشگاه با من صحبت کرد و خواستار مذاکره با بوناچیچ شد.»

مدیربرنامه‌های مربی کروات در پاسخ به این سئوال که آیا این امکان وجود دارد که لوکا قراردادش را با النصر امارات فسخ کرده و به سپاهان برگردد، می‌گوید: «در فوتبال حرفه‌ای امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد ولی این موضوع پیچیده است چون لوکا با النصر قرارداد دارد و این باشگاه حاضر نیست او را از دست بدهد. به هرحال  در صورت درخواست سپاهان باید شرایط فسخ قرارداد لوکا با النصر بررسی شود.» وی تاکید می‌کند: «اگر سپاهانی‌ها خواهان بوناچیچ هستند باید به صورت رسمی با این مربی و همچنین مسئولان النصر مذاکره کنند در ضمن برخلاف گفته یکی از مسئولان سپاهان، بوناچیچ به هیچ عنوان نگفته که دوست دارم به سپاهان برگردم.»

 بصیرت: سرمربی، امروز معرفی می‌شود

مجید بصیرت، سرپرست سپاهان درخصوص آخرین وضعیت کادر فنی این تیم می‌گوید:‌ «مسئولان باشگاه در حال مذاکره با گزینه‌های مورد نظر هستند و هر وقت مذاکرات قطعی شد نتیجه را اعلام خواهیم کرد. به احتمال فراوان سرمربی جدید عصر امروز معرفی خواهد شد.»

بصیرت در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است بوناچیچ به سپاهان برگردد، می‌گوید: «در این مورد مدیرعامل باید حرف بزند ولی من خبری از مذاکره باشگاه با لوکا ندارم. در حال حاضر بوناچیچ، استیلی و کربکندی سه‌گزینه اصلی سپاهان هستند و یکی از این سه نفر به عنوان سرمربی جدید انتخاب می‌شود.» هرچند ساکت در مورد انتخاب جانشین فیرات با اعضای هیات‌مدیره اختلاف دارد ولی بعید به نظر می‌رسد که موضوع پیچیده شود چون ساکت در انتخاب فیرات اشتباه داشت و حالا همه چیز به نفع اعضای هیات‌مدیره است.  آنها روی گزینه ایرانی نظر دارند، در ضمن احتمال فسخ قرارداد لوکا با النصر نزدیک به صفر است و با این شرایط فقط باید منتظر یک نفر ماند؛ «حمید استیلی.»

کد خبر 67119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز