یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

کریم اعظمی: دور از ذهن نیست که انگین فیرات سرمربی ترکیه‌ای سپاهان به همین زودی‌ها به سرنوشت ژوروان ویرا دچار شود و خداحافظی زود‌هنگامی با زردپوشان اصفهانی داشته باشد.

گویا هنوز سپاهانی‌ها با از دست‌دادن لوکا بوناچیچ، برای انتخاب مربی مشکل دارند، چرا که ویرا به هیچ‌عنوان توقعات آنها را برآورده نکرد و فیرات هم پس از پشت‌سرگذاشتن 6 هفته نتایج قابل‌توجهی نگرفته است.

برای سپاهانی‌ها پیروزی در شهرآورد حیثیتی اصفهان بسیار مهم بود ولی اتفاق تلخی برای آنها افتاد تا در نهایت ذوب‌آهن برنده باشد. بعد از این باخت تلخ بود که عده‌ای از طرفداران سپاهان شعارهای مختلفی علیه فیرات سر دادند و خواستار اخراج او از این تیم شدند.
این اعتراض‌ها به گوش‌ سرمربی سپاهان رسید همان‌طور که او شایعه برکناری‌اش را هم بعد از باخت ذوب‌آهن شنیده و البته واکنشی نشان نداده است. فیرات به همشهری می‌گوید:‌ «از اینکه از من می‌پرسند قرار است اخراج شوی تعجب می‌کنم.»

فیرات: اتفاقی نیفتاده است

  • از بازی با ذوب‌آهن شروع کنیم، این مسابقه برای هواداران سپاهان و همچنین مسئولان باشگاه بسیار مهم بود ولی شما در نهایت شکست خوردید. به نظر شما دلیل این باخت چیست؟

فکر می‌کنم بازیکنان نتوانستند نکاتی را که در تمرینات به آنها گوشزد کرده‌ بودم در زمین پیاده کنند و در نهایت این باعث شد که بازنده باشیم. فکر می‌کنم که ذوب‌آهن نسبت به سپاهان بازی بهتری را به نمایش گذاشت.

  • در این شکست خودتان را چقدر مقصر می‌دانید؟

مربی همیشه بعد از شکست اولین نفری است که همه به سراغ او می‌آیند و من هم مسئولیت این باخت را برعهده می‌گیرم. البته فکر می‌کنم که ذوب‌آهن روی ضدحملات برنامه داشت و از همان ابتدا نیامده بود که روی دروازه ما هجوم بیاورد. در ضمن این را هم باید بگویم که خط هافبک ما بازی ضعیفی را به نمایش گذاشت.

  • بعد از بازی، شعارهای تماشاگران سپاهان را شنیدید؟

من دیدم که آنها روی سکوها یک چیزهایی می‌گفتند ولی متوجه نمی‌شدم. بعداً فهمیدم که از باخت خیلی ناراحت بودند و به طرز شدیدی اعتراض  می‌کردند.

  • می‌دانید که آنها خواهان برکناری شما هستند؟

وقتی چنین موضوعی را می‌شنوم فقط می‌‌توانم بخندم. واقعاً‌ در هیچ جای دنیا مربی را فقط با یک باخت اخراج نمی‌کنند. خیلی از تیم‌ها در حال حاضر بیشتر از دو باخت دارند ولی هیچ‌وقت چنین مسائلی در مورد کادر‌فنی آنها مطرح نمی‌شود. حالا نمی‌دانم که تماشاگران سپاهان با چه استدلالی در مورد برکناری من حرف می‌زنند.

  • ولی قبول کنید که نتایج خوبی نگرفتید.

بله، من هم معتقدم که باید بیشتر امتیاز می‌گرفتیم ولی فوتبال همیشه با این اتفاقات جذاب می‌شود. ما الان با تیم صدرنشین  7‌  امتیاز فاصله داشته و یک بازی هم کمتر انجام داده‌ایم. نباید در مورد سپاهان زود قضاوت کنیم.

  • مثل اینکه اعضای هیأت‌مدیره سپاهان هم از نتایج تیم راضی نیستند؟

من در این مورد حرف خاصی ندارم همانطور که گفتم سپاهان احتیاج
 به زمان دارد و بهتر است که کمی صبر کنیم.

  • شما معتقدید که سپاهان همچنان شانس قهرمانی دارد؟

بله، حتی در این موضوع شک هم ندارم. ما تیم خوبی داریم و به‌طور حتم در هفته‌های آینده جزو تیم‌های بالا‌نشین خواهیم بود و مطمئن باشید که به  سادگی از صدر جدول فاصله نمی‌گیریم.

  • ولی برخی سپاهان را از جمع مدعیان خارج کرده‌اند.

این تفکر اصلاً منطقی نیست چون ما فقط 5‌بازی انجام داده‌ایم و 29 بازی دیگر در پیش داریم. در 29 بازی 87 امتیاز وجود دارد و اصلاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد کدام تیم قهرمان می‌شود.

  • فکر می‌کنید سپاهان از لحاظ تاکتیکی چه ضعف‌هایی دارد؟

قرار نیست که در مورد مشکلات فنی تیم صحبت کنم. من در بازی با ذوب‌آهن
 به این نتیجه رسیدم که در بعضی از نقاط مشکل داریم و به طور حتم این مشکلات را برطرف خواهم کرد.

عمادرضا را اخراج کردم

عمادرضا مهاجم عراقی سپاهان در بازی با ذوب‌آهن یکی از بازی‌های ضعیفش را به نمایش گذاشت و در نهایت باعث شد تا او با تشخیص فیرات تعویض شود. این مهاجم عراقی بعد از بیرون‌آمدن از زمین مقابل چشمان فیرات عصبانیتش را با ضربه زدن به بطری‌های آب و نیمکت‌، نشان داد که این موضوع باعث شد تا سرمربی سپاهان تصمیم به اخراج او بگیرد.
فیرات در مورد این موضوع می‌گوید: «بازیکنان بی‌انضباط جایی در تیم من ندارند و همه باید حرفه‌ای برخورد کنند. من عمادرضا را اخراج کردم و او حق شرکت در تمرینات را ندارد تا مسئولان باشگاه در مورد این بازیکن تصمیم بگیرند.»

استیلی و یاوری محور شایعات

هرچند مسئولان سپاهان ایجاد هرگونه تغییر در کادر‌فنی را تکذیب کرده‌اند ولی فیرات جایگاه مستحکمی در این تیم ندارد و نتیجه‌نگرفتن در بازی بعدی به طور حتم این مربی را در آستانه اخراج قرار خواهد داد.

بعد از شکست سپاهان مقابل ذوب‌آهن بار دیگر شایعه حضور محمود یاوری در تیم زردپوش مطرح شد و این درحالی است که چنین شایعه‌ای قبل از شروع فصل هم به وجود آمد تا در نهایت سپاهانی‌ها تصمیم به استفاده از مربی خارجی بگیرند. جدا از یاوری، شایعاتی هم درخصوص احتمال حضور حمید استیلی مربی فصل گذشته پرسپولیس در سپاهان شنیده می‌شود که البته موضوع حضور استیلی در این تیم به اندازه یاوری جدی نیست.

کد خبر 63917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز