خانه پدری جلال آل احمد که قرار است کاربری فرهنگی، هنری و آئینی داشته باشد، از حضور معتادان خالی و پاک‌سازی شد. خانه آیت­‌الله حاج سید احمد طالقانی، پدر جلال و شمس آل­ احمد در سال 1383 به ثبت ملی رسیده و در حالی‌که سال 1391 تابلو خانه باستان‌شناسان کشور بر سردر آن نصب شد، اما به جای باستان‌شناسان، خانه به پاتوق معتادان بدل شد.

محبوبه کاظمی دولابی، سرمایه‌گذار و بهره‌بردار خانه پدری جلال آل احمد به همشهری‌آنلاین گفت: از سال‌ها قبل به صورت تخصصی در حوزه گردشگری هنری و توسعه پایدار فعالیت می‌کنم، در سال ۹۶ این خانه به من در حالی معرفی شد، که متأسفانه به مخروبه تبدیل شده بود. آن زمان صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی آن را با کاربری فرهنگی و آئینی به مزایده گذاشته بود. 

کاظمی دولابی گفت: شرایط و کاربری تعریف شده برای آن با فعالیت‌هایی که من در نظر داشتم همخوانی نداشت اما سال ۹۹ اعلام شد کاربری خانه به فرهنگی هنری، آئینی و پذیرایی تغییر پیدا کرده است. من هم در مزایده شرکت کرده و برنده شدم بنابراین خانه به ما واگذار شد.

سرمایه‌گذار و بهره‌بردار خانه پدری جلال آل احمد گفت: زمانی که این بنا را تحویل گرفتم پر از زباله بود. نخاله‌های آن را که چندین خاور و کامیون می‌شد بیرون ریختیم. وقتی برای اولین بار به این خانه آمدیم چندین معتاد در حال تزریق بودند و متأسفانه این بنای ثبت ملی‌شده به خانه «امیرچلچله» معروف شده بود.

گزارش: مرجان حسینی

تصویر: امیر حمیدی‌نوید

تدوین: مسعود ساکی

کد خبر 671135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha