همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه نخستین همایش جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی امشب در حرم مطهر حضرت‌فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از قم، در این مراسم که نمایندگان رادیوهای قرآنی از پنج قاره و هفتاد رادیو جهان حضور داشتند، رئیس سازمان صداوسیما قرآن کریم را گمشده امروز جهانیان دانست و گفت: جویندگان معارف قرآنی در هر گوشه از این جهان پهناور بیش از هر زمان دیگر تشنه حقایق اسلامی و بهره‌مندی از کلام وحی هستند.

آقای ضرغامی افزود: سال‌هاست که مکتب کمونیسم به زباله‌دان تاریخ پیوسته و لیبرالیسم نیز با جنایات بی‌شمار آمریکا در کشورهای مختلف در حال فروپاشی است و تنها مکتب اسلام به رغم تمام حملات دشمنان هر روز بالنده‌تر می‌شود.

وی ابتکار جمهوری اسلامی ایران را در گردآوری رسانه‌های قرآنی جهان را تجربه‌ای موفقیت‌آمیز خواند و گفت: این اجتماع که با استقبال خوب رسانه‌های شنیداری قرآنی مواجه شد، می‌تواند بسترهای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر و جستجو برای ارتقای توان برنامه‌سازی در حوزه معارف قرآن را فراهم کند.

رئیس رسانه ملی حاصل این همایش جهانی را تشکیل اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی از پنج قاره اعلام کرد و افزود: در این نشست ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس اتحادیه انتخاب شد.

آقای ضرغامی ابراز امیدواری کرد با ایجاد دبیرخانه دائمی بتوانیم با برنامه‌ریزی و تبادل تجربیات با سایر اعضا، زمینه‌های ارتقای همکاری‌های قرآنی را در سراسر دنیا فراهم کنیم.

دراین مراسم همچنین از مقام علمی مفسر و مترجم قرآن کریم آیت‌الله مکارم شیرازی تجلیل شد.

رئیس صداوسیما با قدردانی از تعامل مداوم آیت‌الله مکارم شیرازی با رسانه ملی گفت: زحمات گسترده ایشان در طول سال‌های گذشته در حوزه دروس قرآنی برای ما مغتنم بود و سبب ارتقا ء سطح دروس مذهبی و معارفی را در صداوسیما شد.

وی افزود: همکاری سال‌های اخیر آیت الله مکارم شیرازی با رسانه ملی خط سیر جدیدی در ساختار برنامه‌های معارفی سیمای جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرد.

آقای ضرغامی گفت: دروس کوتاه و مفید مراجع عظام تقلید در ماه مبارک رمضان موجب ارتباط بیشتر قلوب ملت ایران با مراجع عظام شد که آثار معنوی آنان در ماه مبارک رمضان و در طول سال ماندگار خواهد ماند.

آیت الله خاتمی نیز دراین مراسم به تشریح ویژ‌گی‌های علمی، اخلاقی و انقلابی آیت‌الله مکارم شیرازی پرداخت و گفت: امروز از فقیهی تجلیل می‌شود که بیش از نیم قرن از عمر پربرکت خود را در عرصه‌های مختلف به ویژه تبیین قرآن و معارف اهل‌بیت صرف کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: از این فقیه عالی مقام (آیت الله مکارم شیرازی) 140 اثر ارزشمند در موضوعات مختلف قرآنی، فقهی، تفسیری، اعتقادی، فلسفی، اخلاقی، پاسخ به سئولات و شرح نهج‌البلاغه منتشر شده است که این آثار مورد توجه علمای شیعه و سنی قرار دارد.

وی همراهی با حضرت امام خمینی(ره) در برهه‌های قبل و بعد از انقلاب دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب را از دیگر ویژه‌گی‌های ایت الله مکارم شیرازی برشمرد. 

کد خبر 67113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز