انتظارها از جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و دولتمردان ارشد این کشور برای سفر به اوکراین به شدت افزایش یافته است.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به خبرنگاران در پورتسموث، نیوهمپشایر گفت که مطمئن نیست به اوکراین سفر خواهد کرد یا خیر.

بایدن پس از اظهارات خود در مورد زیرساخت‌های چنین کاری به خبرنگاران گفت: «پاسخ این است، من نمی‌دانم. بارها به اوکراین سفر کرده‌ام، فقط اخیرا موفق به این کار نشده‌ام.»

او با اشاره به پارلمان اوکراین گفت: «بیش از هر چیز دیگری من تنها کسی هستم که دو بار با آنها  صحبت کرده‌ام.»

پیش از این، کاخ سفید اعلام کرده بود که هیچ برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهوری به اوکراین وجود ندارد، اما اضافه کرد که در صورت تحقق چنین امری، بعید است به دلیل نگرانی‌های امنیتی، پیش‌نمایش از سفر را داشته باشند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود: «اگر کسی قرار بود برود، ما از اینجا یا هیچ کجا از دولت به دلایل امنیتی، چه کسی و چه زمانی را مشخص نمی‌کنیم؛ بنابراین بدون در نظر گرفتن جزئیات، هیچ چیزی برای پیش‌نمایش نداریم.»

پنج‌شنبه گذشته، بایدن گفت که همچنان با تیم خود کار می‌کند تا مشخص کند که آیا باید یکی از اعضای ارشد دولت خود را به اوکراین اعزام کند یا خیر؛ یک نمایش بالقوه حمایت از این کشور.

از زمانی که نیروهای روسیه از منطقه اطراف کی‌یف عقب‌نشینی کرده‌اند، تعدادی از رهبران غربی برای نشان دادن حمایت، خود را به پایتخت اوکراین رسانده‌اند.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در اوایل ماه جاری در یک سفر غیرمنتظره به پایتخت اوکراین سفر کرد.

کد خبر 671091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha