یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید که نیروهای این کشور در منطقه دونباس می‌جنگند و هیچ قصدی برای تسلیم شدن ندارد.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد، زلنسکی ایده اجازه دادن به مسکو برای تصرف دونباس و بخشی از شرق اوکراین برای توقف درگیری‌ها را کنار گذاشت.

او در این خصوص گفت: «نظر اوکراین و مردمش واضح است. ما هیچ ادعایی نسبت به سرزمین‌های دیگران نداریم، اما قرار نیست از قلمرو خود دست بکشیم.»

زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مورد تصرف دونباس صحبت می‌کند، به منطقه قدیمی تولید زغال سنگ و فولاد اوکراین اشاره می‌کند. منظور او واقعا کل دو منطقه بزرگ شرقی، لوهانسک و دونتسک است که از خارج از ماریوپل در جنوب تا مرز شمالی ادامه دارند.

زلنسکی ادامه داد: «چون من به ارتش روسیه و رهبری این کشور اعتماد ندارم. به همین دلیل است که ما درک می‌کنیم که این واقعیت که ما با آنها جنگیدیم و آنها رفتند و آنها از کی‌یف عقب نشستند به این معنی نیست که می‌توانند دونباس را به دست آورند.»

او همچنین درباره موضوع کمک ۸۰۰ میلیون دلاری بیشتر آمریکا به اوکراین که توسط بایدن مطرح شده است، گفت: «البته ما به یاری بیشتری نیاز داریم، اما خوشحالم که او اکنون به ما کمک می‌کند. من احساس می‌کنم که در حال حاضر ما در حال گفت‌وگوی پاک‌تری هستیم. این گفت وگویی بوده که پیچ و خم‌هایی داشته است.»

کد خبر 670528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha