ظاهرا با اعلام رسمی سفارت بحرین شایعه خرید باشگاه میلان ایتالیا ازسوی یک‌شرکت سرمایه‌گذاری بحرینی به واقعیت نزدیک شده است.

میلان

به گزارش همشهری‌آنلاین، میلان چندین سال است اوضاع اقتصادی خوبی ندارد و از خریدهای رایگان و ارزان‌قیمت یا قرضی چند سال گذشته این باشگاه می‌توان به وخامت اوضاع اقتصادی آنها پی برد. با ورود پول‌های نفتی بحرین اوضاع تغییر می‌کند. نشریه اکیپ مدعی شد به‌دنبال تحقیق یوفا درخصوص ارتباط مشکوک گروه مدیریتی الیوت (مالک میلان) با باشگاه لیل، الیوت در پی فروش روسونری است و پس از آن، خبرگزاری‌هایی ازجمله بلومبرگ این خبر را تأیید و ارزش معامله احتمالی را یک‌میلیارد یورو تخمین زدند. صندوق سرمایه‌گذاری بحرینی اینوستکورپ در حال مذاکره برای خرید قرمز و مشکی‌ها است.

صندوق سرمایه‌گذاری بحرینی Investcorp که می‌خواهد میلان و لیل را خریداری کند، در سال ۱۹۸۲تاسیس شده و دارای دفاتری در نیویورک، لندن، ابوظبی، دوحه، بمبئی و سنگاپور است. فعالیت‌های اصلی این صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و زیرساخت‌ها، سهام خصوصی، مدیریت اعتبار، سرمایه استراتژیک و سرمایه‌گذاری با بازدهی بالاست. این شرکت ثروتی حدود ۳۷.۶میلیارد دلار را مدیریت می‌کند و بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری مدیر دارایی در خاورمیانه است.

از چند روز پیش رسانه‌های ایتالیا از اقدام شرکت بحرینی برای خرید باشگاه میلان خبر دادند ولی این اخبار در حد گزارش رسانه‌ها بود و تایید رسمی نشده بود. در همین رابطه امروز سفارت بحرین در بریتانیا با انتشار بیانیه این موضوع را تایید کرد و نوشت: شرکت بحرینی «اینوست کورپ» با سران چینی باشگاه میلان ایتالیا وارد مذاکره شد و تاکنون ۷ بار با آنها برای خرید باشگاه مذاکره کرده است. در صورت خرید باشگاه میلان شرکت بحرینی به اولین سرمایه‌گذار سری آ ایتالیا از خاورمیانه خواهد شد.

طبق اعلام سفارت بحرین مبلغ پیشنهادی شرکت بحرینی برای خرید روسونری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است و مذاکرات بین طرفین هنوز ادامه دارد. در صورت انتقال مالکیت میلان از چینی‌ها به شرکت بحرینی روسنری که پرافتخارترین باشگاه ایتالیا در اروپا به شمار می‌آید به چهارمین باشگاه متمول فوتبال جهان تبدیل می‌شود. نیوکاسل با مالکیت سعودی‌ها در صدر متمول‌ترین باشگاه‌ها قرار دارد. پاری‌سن‌ژرمن با مالکیت قطری‌ها و سیتی با مالکیت اماراتی‌ها در رده دوم و سوم قرار دارند.

کد خبر 670925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha