فوتبال ایتالیا در فاصله یک هفته مانده به پایان سری آ به اوج هیجان رسیده است.

میلان - اینتر

به گزارش همشهری‌آنلاین، در سری‌آ با پیروزی هر دو تیم شهر میلان، سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشید. میلان با ۲‌گل آتالانتا را برد و اینتر ۳بر یک مقابل کالیاری به برتری رسید تا اختلاف ۲‌امتیازی قرمز و مشکی‌ها بر آبی و مشکی‌ها در صدر جدول همچنان باقی بماند. فصل پیش میلان با پیروزی در بازی رودررو مقابل آتالانتا سهمیه لیگ قهرمانان گرفت و این فصل در آستانه قهرمانی سری‌آ قرار دارد. در هفته پایانی میلان یک دیدار سخت دیگر در زمین ساسولو دارد و اینتر در زمین خودش با سمپدوریا بازی می‌کند؛ تیمی که به‌سختی بقای خود در لیگ را تضمین کرده. در صورتی که میلان قهرمان شود این تیم بعد از فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ جام را به دست خواهد آورد.

ثانیه‌شماری هواداران آغاز شد | پایان طلسم تیم محبوب برای قهرمانی؟

میلان این هفته در حالی آتالانتا را شکست داد که  از سال۲۰۱۴ در خانه این تیم را شکست نداده بود و از سال۲۰۱۰ در خانه با داوری اورساتو پیروز نشده بود.

لائوتارو مارتینس بازیکن اینتر هم این هفته  ۲‌گل دیگر زد تا گل‌هایش در این فصل را از عدد۲۰ عبور دهد (۲۱گل). لائوتارو به ششمین بازیکن تاریخ اینتر تبدیل شد که قبل از ۲۵سالگی، بیشتر از ۲۰گل در یک فصل سری‌آ برای نراتزوری به ثمر می‌رساند؛ عملکردی که پیش از این نام‌های بزرگی همچون ساندرو ماتزولا، جوزپه مه‌آتزا، رونالدو نازاریو، آنتونیو آنجلیلو و مائورو ایکاردی از خودشان برجا گذاشته بودند. او در ۱۳‌بازی اخیرش ۱۳‌گل زده.

ثانیه‌شماری هواداران آغاز شد | پایان طلسم تیم محبوب برای قهرمانی؟

در بازی‌های هفته آخر در یکشنبه‌ آینده اگر اینتر قهرمان لیگ بشود، بازی سوپرجام میان اینتر و یوونتوس (تیم نایب قهرمان کوپا) برگزار خواهد شد. اما اگر میلان اسکودتو را ببرد، اینتر و میلان باید به مصاف هم بروند. دیدار سوپرجام احتمالا زمستان پیش‌رو در کشور امارات برگزار می‌شود.

ثانیه‌شماری هواداران آغاز شد | پایان طلسم تیم محبوب برای قهرمانی؟

رم در حالی در دیدار مقابل ونتزیای قعرنشین به تساوی یک-یک رضایت داد که ۴۶‌بار به سمت دروازه رقیب شوت زد و ۱۶‌شوت داخل چارچوب داشت اما تنها یک‌بار موفق به گلزنی شد. امیدگل شاگردان مورینیو در این دیدار روی عدد ۲.۷۶ بود اما این آمار شگفت‌انگیز هم برای پیروزی مقابل قعرنشین سری‌آ کافی نبود.

چینی‌ها برای اینتر خوش‌یمن بوده‌اند. اینتر بعد از خریده‌شدن توسط خانواده ژانگ توانسته در ۷‌سال اخیر ۵‌بار سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند و فاتح تمامی جام‌های داخلی ایتالیا شود؛ نایب قهرمانی اسکودتو (۲۰۲۰)، نایب قهرمانی لیگ اروپا (۲۰۲۰)، قهرمانی سری‌آ (۲۰۲۱)، قهرمانی سوپرجام (۲۰۲۲) و قهرمانی کوپا ایتالیا (۲۰۲۲).

ثانیه‌شماری هواداران آغاز شد | پایان طلسم تیم محبوب برای قهرمانی؟

کد خبر 676995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha