رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی بزرگ تهران گفت: این نمایشگاه باعث افزایش بار ترافیکی در بزرگراه چمران، همت، مدرس، حقانی و رسالت خواهد شد.

هاشمی تشکری

جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره علل برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب توضیح داد: در جلسه‌ای که با مدیران شهری حول محور این موضوع برگزار شد، مطلع شدیم در دوره مدیریت قبلی نمایشگاه، پیگیری‌هایی صورت گرفته و گفته‌اند که ما باید در این مکان اصلاحاتی انجام دهیم که آن را زمان بردانسته و گفته بودند که اگر قرار است نمایشگاه کتابی برگزار شود بهتر است آن را در مصلی برپا کنند.

او افزود: در آذر ۱۴۰۰ مدیران وزارت ارشاد از وضعیت شهر آفتاب استعلام گرفته بودند و از این مجموعه بازدید هم داشتند، این موضوع مطرح شده بود که برخی فعالیت‌ها برای آماده‌سازی این مجموعه نیاز است که ممکن است به نمایشگاه کتاب نرسد البته مدیریت فعلی شهر آفتاب مشکلی برای برگزاری نمایشگاه نداشت.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه عمده مشکلات و کاستی‌های شهر آفتاب چیست، توضیح داد: چون چند سال این مجموعه رها بوده، برخی زیرساخت‌ها استفاده نشدهو نیاز به سرویس و تعمیرات مجدد داشت مثلا در بخش روکش آسفالت، خرابی‌هایی داشتند که باید اصلاح می‌شد یا سالن‌ها به دلیل اینکه استفاده نشده بود، برخی از فضاهایش نیاز به ترمیم داشت. اما مدیریت جدید گفتند که این ایرادات تا زمان برگزاری نمایشگاه قابل رفع است، اما چون این مذاکرات قبل از مدیریت جدید انجام شده بود و احساس کردند که شاید نشود تا زمان برگزاری این امکانات را فراهم کنند، تصمیم بر آن شد که نمایشگاه کتاب  امسال هم در مصلی برگزار شود.

تشکری هاشمی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها داخل شهر می‌تواند مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند که ما نمی توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم. قطعا با افزایش طول صف خودروها در اتوبان چمران، حقانی، مدرس، رسالت و همت در طول روز مواجه خواهیم شد که زمان ترافیک را بسیار بیشتر می‌کند.

او انتقاد کرد: همین الان هم ما در این مسیرها به وضعیت اشباع در ساعات اوج ترافیک رسیده‌ایم و واقعا رفت و آمد مردم آزار دهنده شده، حالا اگر بخواهیم اینگونه برنامه‌ها را هم اضافه کنیم باعث رنجش بیشتر شهروندان می‌شویم در حالی که با کمی اغماض و تلاش می‌شد نمایشگاه کتاب را به گونه دیگری برگزار کرد.

کد خبر 670671

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha