حمزه شلمزاری، نماینده اردل و فارسان در مجلس گفت:ورود شورا عالی فضای مجازی به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی سبب تخصصی تر شدن روند سیاستگذاری و قانون گذاری در این حوزه می شود.

شلمزاری

همشهری آنلاین-خدیجه نوروزی: قدرت اله حمزه شلمزاری، نماینده اردل و فارسان با اشاره به احتمال بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی می گوید: هدف از تدوین این طرح قانون مند شدن  و بستر سازی عادلانه برای فعالیت های مجازی است و اکثریت نمایندگان خواهان بررسی تخصصی این طرح هستند به همین دلیل بررسی در صحن علنی مجلس یا ارجاع آن به شورای عالی فضای مجازی هرکدام سبب تدوین قانون بهتری شود، قاطبه ی مجلس از آن  رونددفاع خواهد کرد.

او در گفتگو با همشهری آنلاین تاکید کرد :ما در همان آغاز تدوین طرح هم تاکید داشتیم که اگر دولت لایحه بدهد خیلی بهتر است و ما چندین بار در این خصوص تذکر دادیم که دولت لایحه بدهد اما هنوز از سوی دولت اقدامی انجام نشده هرچند چون ریاست شورای عالی فضای مجازی با رئیس جمهور است ورود شورا به طرح به نوعی دخیل شدن دولت در بحث قانون گذاری فضای مجازی است.

حمزه شلمزاری ادامه داد: متاسفانه گاه تبلیغاتی برعلیه این طرح مبنی بر حذف و قطع برنامه ها و نت در فضای مجازی دست به دست می‌شود که اصلا در برنامه نمایندگان ودولت نیست و هیچ کدام از این شایعات مطرح نیست.ما به دنبال این هستیم که قانونی تدوین شود که هم رقابت بین کسب و کارها ایجاد شود هم در عین حال عادلانه باشد.

او در گفت و گو با همشهری آنلاین فضای مجلس همچنین در خصوص  ایده بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس هم افزود: نظر ما این است که اگر این طرح در صحن مجلس بررسی شود خطاها کمتر است چون نظرات کارشناسانه بیشتری روی آن اعمال می شود. البته برخی نمایندگان معتقدند در کمیسیون مشترک بهتر و تخصصی تر می توان بحث کرد ولی به هر حال اینکه طرح به صحن بیاید در حال رای گیری است. البته ایرادی که به بررسی طرح در صحن وجود دارد این است که در صحن فرصت زیادی به خاطر اولویت بندی ها و تعدد طرح هایی که برای بررسی وجود دارد، نیست گرچه عده ای از نمایندگان با این نظر موافق نیستند و می گویند می توان همان کار تخصصی کمیسیون مشترک را در صحن انجام داد.»

نماینده اردل و فارسان در ادامه گفت:اگر طرح در صحن تصویب شود اجرای آن دائمی است. اما نظر ما این است که اگر طرح در صحن بررسی شود و خرد جمعی به میدان بیاید تا خطاها کمتر شود. معتقدم طرح صیانت مانند بقیه طرح ها باید در کمیسیون تخصصی مقدماتش فراهم شود و بعد وارد صحن شود یعنی تواما هم صحن هم کمیسیون هم روی طرح کار کنند و در نهایت در صحن کل نمایندگان در خصوص آن نظر دهند. برخی نمایندگان معتقدند طرح آنچنان که باید و شاید در مجلس چکش کاری نشده تا پخته تر شود و بتواند نظر نمایندگان را بیشتر جلب کند.

کد خبر 670647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha