افراد فرصت‌طلب و سودجو با قطعه‌بندی زمین‌های مرغوب در مناطق بکر و خوش آب‌وهوای نزدیک تهران به کوه‌خواری و زمین‌خواری روی آورده‌اند.

کوه خواری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، با سفر اخیر رئیس‌ جمهوری به شهرستان پردیس و تأکید بر مقابله با زمین‌خواری، دستگاه قضایی برای شناسایی زمین‌خواران و برخورد قاطع و قانونی با افراد سودجو و فرصت‌طلب ورود پیدا کرد.

فریبرز عبدالمالکی رئیس دادگستری شهرستان پردیس اظهار کرد: با ورود دستگاه قضا برای شناسایی افراد سودجو و فرصت‌طلب که از غفلت ادارات و ارگان‌های شهرستان پردیس در حوزه اراضی برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز سوءاستفاده می‌کنند با قاطعیت برخورد می‌کنیم و اجازه هیچ‌گونه فعالیتی نخواهیم داد.

وی افزود: بلاتکلیفی و غفلت برخی از ادارات شهرستان پردیس در تعیین فعالیت در اراضی ملی و منابع طبیعی مسیر زمین‌خواری را برای افراد فرصت‌طلب هموار کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس در ادامه گفت: ادارات و ارگان‌های مرتبط در حوزه اراضی شهرستان پردیس باید سریعاً محدوده کاری خود را مشخص کنند تا عرصه اقدامات غیرقانونی برای متجاوزان بسته شود.

عبدالمالکی یادآور شد: با مسئولان و مدیران در حوزه اراضی که دچار ترک فعل شده و در انجام وظایف خود به هر دلیلی کوتاهی می‌کنند بدون اغماض برخورد قضایی و قانونی خواهیم شد.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: در راستای استقرار و ادامه رسالت دستگاه قضا و در جهت حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با هر نوع دخل و تصرف برخورد و متخلفان به‌شدت مجازات قانونی خواهند شد.

کد خبر 670622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha