اگر استقلال قهرمان نشود فرهاد مجیدی بیشتر از همه باید از دست خودش شاکی باشد.

فرهاد مجیدی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

۶ هفته به پایان لیگ بیست‌ویکم مانده است و استقلال با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در صدر جدول است. حتی تفاضل گل آبی‌ها هم به شکل محسوسی بهتر از رقیب سنتی است و این یعنی آنها بخت اول و بسیار جدی قهرمانی هستند. با این همه، حال و هوای امروز استقلال اصلا شبیه تیمی نیست که در آستانه این موفقیت بزرگ قرار دارد. حذف از جام حذفی و بدتر از آن واکنشی که فرهاد مجیدی نسبت به این ناکامی نشان داد، کام آبی‌ها را تلخ کرده و این تیم را در حواشی غیرضروری فرو برده است. حتما خوانده‌اید و می‌دانید که مجیدی بعد از باخت تیمش به نساجی از داور بازی و نیز کارشناسانی که تصمیم او را درست می‌خوانند انتقاد کرد و حرف‌های عجیبی زد که پیامدهایش ادامه دارد. مجیدی بدون ذکر نام یک کارشناس داوری را به دریافت رشوه در دوران کارش متهم کرد، طرف مقابل هم به موضوع واکنش نشان داد و متقابلا اتهامات بسیار تندی به‌خود فرهاد زد. در نتیجه امروز نگرانی‌هایی در مورد داوری ۶ هفته پایانی مسابقات به‌وجود آمده که حتی مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال هم به آن واکنش نشان داده است.

آیا استقلال باید از داوران شاکی باشد؟

صحنه بحث‌برانگیز بازی با نساجی که طغیان فرهاد مجیدی را به‌دنبال آورد، گلی بود که آرمان رمضانی در دقایق پایانی بازی زد و از سوی داور پذیرفته نشد. مرور تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد «احتمالا» تصمیم داور در مورد این صحنه درست بوده و رمضانی قبل از زدن گل مدافع حریف را هل داده است. اکثر قریب به اتفاق کارشناسان داوری قضاوت عرب‌براقی در این صحنه را تأیید کرده‌اند و عده کمتری حتی عقیده دارند یک پنالتی هم باید برای نساجی اعلام می‌شده است. با وجود صدرنشینی، فرهاد در این فصل بارها و بارها علیه داوران موضع گرفته و هر نوبت هم کلی جنجال و حاشیه به‌وجود آورده است. مثل هر تیم دیگری، استقلال هم گاهی از داوری متضرر شده؛ مثل داربی رفت که پنالتی روی رودی ژستد اعلام نشد یا مسابقات خارج از خانه برابر فجرسپاسی و صنعت نفت آبادان. با این حال استقلال در لیگ امسال با اختلاف صاحب بیشترین ضربات پنالتی شده که در مورد بعضی از آنها مثل پنالتی جنجالی بازی با گل‌گهر بین کارشناسان اختلاف نظر جدی وجود دارد. در همین مسابقه برگشت با فجرسپاسی هم جعفر سلمانی در حالی تک گل بازی را زد که به‌نظر می‌رسید روزبه چشمی روی بازیکن حریف خطا کرده بود. به‌طور کلی استقلال هم مثل سایرین طعم سود و زیان توامان از اشتباهات داوری را چشیده است. شاید محاسبه برایند این دو طیف اشتباه، نشان‌دهنده سود یا زیان جزئی آبی‌ها باشد، اما کل داستان آنقدر بزرگ نیست که شایسته ایجاد چنین جنجالی باشد.

مهارت برخورد با ناکامی

نه فقط در فوتبال، بلکه در کل زندگی شیوه مدیریت کردن یک ناکامی یا شکست، نوعی مهارت کلیدی به‌شمار می‌آید. جای افسوس است که بسیاری از مربیان ایرانی از این مهارت بی‌بهره هستند. یحیی گل‌محمدی به‌خاطر گل دریافتی پرسپولیس در داربی تهران طوری شهر را به هم ریخت که تیمش ۲ امتیاز حیاتی بازی با هوادار را هم از دست داد، از جام حذفی اوت شد و خودش باید ۴ هفته روی سکوها بماند. کافی بود پرسپولیس با فراموشی داستان داربی، هوادار را ببرد و به ۴ امتیازی استقلال برسد یا در جام حذفی در آستانه یک قهرمانی روحیه‌ساز قرار بگیرد. گل‌محمدی اما به‌دست خودش این فرصت را از سرخ‌ها گرفت. داستان فرهاد مجیدی هم ممکن است چنین سرانجامی داشته باشد. او بعد از شکست برابر نساجی، با حواشی خودساخته اضطراب و استرس را زیر پوست استقلال تزریق کرده و باعث شده در ۶ هفته پایانی لیگ فشار بیشتری روی بازیکنانش وارد شود. این فشار مضاعف، شاید مجموعه تیم را آسیب‌پذیرتر کند. بدون تعارف اگر استقلال از این ناحیه صدمه ببیند، فرهاد مجیدی بیشتر از همه باید از دست خودش شاکی باشد.

کد خبر 670579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha