رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه فرونشست در خاک‌های آبرفتی و نه در قسمت‌های کوهستانی ایجاد می‌شود گفت: ‌بر همین اساس شمال تهران نمی‌تواند دچار فرونشست شود ولی مناطق جنوب به سمت جنوب‌غرب از سمت دشت‌ها و بیابان‌ها با خطر فرونشست تهدید می‌شوند.

فرونشست

به گزارش همشهری آنلاین، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: موضوع فرونشست با فروریزش دو مقوله متفاوت است که متأسفانه این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.فرونشست وسیع و چندین هکتار را در برمی‌گیرد در صورتی که فروریزش بسیار محدود و منطقه‌ای است.

او با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده سالانه میانگین حدود 15 سانتی‌متر تهران البته محدوده‌های منتهی به تهران در مسیر جنوب و جنوب‌غرب دچار فرونشست می‌شوند و این مسأله هیچ ارتباطی با فرونشست در خیابان‌ها در سطح پایتخت نداشته است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی به صورت وسیع و حفر چاه‌های غیرمجاز از جمله دلایل فرونشست محسوب می‌شود که نه تنها تهران بلکه بسیاری از شهرهای دیگر درگیر معضل فرونشست شده است و این مسأله معضل 10 سال آینده محسوب می‌شود. اینکه یک خیابان پایین رود و فروریزش کند مانند حادثه شهران که مشخص ش،د فروریزش بوده است. گودبرداری‌های غیراصولی می‌تواند سبب فروریزش شود و در واقع بحث‌های طبیعی دلیل فروریزش نیست.

نصیری با اشاره به اینکه فرونشست در خاک‌های آبرفتی و نه در قسمت‌های کوهستانی ایجاد می‌شود به خبرگزاری فارس گفت: ‌بر همین اساس شمال تهران نمی‌تواند دچار فرونشست شود ولی مناطق جنوب به سمت جنوب‌غرب از سمت دشت‌ها و بیابان‌ها با خطر فرونشست تهدید می‌شوند.

نصیری گفت:‌شهرداری تهران به تنهایی مسئول مقابله با فرونشست نیست و این موضوع یک مسأله فرابخشی است و حدود 13 دستگاه مسؤولیت مقابله با آن دارد. طی جلساتی که با دستگاه‌های مختلف انجام گرفته مصوباتی حاصل شده که باید اقدامات لازم جهت اجرایی شدن آن انجام گیرد و اعتبارات نیز اختصاص یابد.

کد خبر 670191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha