چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه فیلم ایرانی در بخش چشم‌انداز بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک «شیکاگو» به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کودک در آمریکای شمالی است که به تفاوت‌های فرهنگی، عدم خشونت و بیان ارزش‌های سینمای جدید برای کودکان می‌پردازد.

در جشنواره شیکاگو در روزهای 2 تا 12 آبان فیلم ایرانی «هامون و دریا» به کارگردانی ابراهیم فروزش و دو فیلم پویانمایی «گنجشک و پنبه دانه» به کارگردانی سیدمرتضی احدی و «روزی کلاغی» به کارگردانی عبدالله علی‌مراد در بخش چشم‌انداز در چندین نوبت به نمایش گذاشته شده است.

از بخش‌های مختلف این جشنواره می‌توان به رویداد‌های ویژه، برنامه اکران آخر هفته، برنامه گروهی مدارس و برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی، با حضور چهره‌های سرشناس فیلم کودک و بخش چشم‌انداز اشاره کرد.

در جشنواره شیکاگو بیش از 200 فیلم از 40 کشور جهان شامل فیلم‌های پویانمایی کوتاه و بلند، مجموعه‌های تلویزیونی، مستند و فیلم‌های ساخته کودکان به نمایش گذاشته شده است.

همه ساله در این جشنواره بیش از 150 فیلم‌ساز و هنرمند سرشناس این عرصه حضور دارند و برای بیشتر فیلم‌ها نیز نشست‌های ویژه نقد و بررسی و پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در حاشیه این جشنواره از بخش‌های جالب توجه این رویداد هنری است.

همچنین پس از اکران هر فیلم، کودکان آرای مخفی خود را برای انتخاب بهترین فیلم جشنواره اعلام می‌کنند تا این جایزه در کنار جوایز هیأت داوران حرفه‌ای به فیلم‌های برتر اهدا شود.

 گفتنی است فیلم‌های جشنواره در سینما «فیتس» پارک «لینکلن» و برخی مراکز دیگر اکران فیلم در «شیکاگو» نمایش داده می‌شود.

کد خبر 67016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز