جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره بین‌‌المللی فیلم دبی پنج‌شنبه ۱۱ دسامبر(۲۱ آذر) با حضور ستارگان سینمای آمریکا، هند و عرب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این جشنواره هشت‌روزه که در آن ۱۸۲ فیلم از ۶۶ کشور به نمایش درخواهد آمد، با اکران فیلم "دبلیو" آغاز به کار کرد. این فیلم که آخرین ساخته کارگردان آمریکایی، اولیور استون، است، انتقادی صریح از جنگ عراق را در قالب روایتی از صعود رئیس‌جمهور آمریکا، جرج دبلیو بوش، به قدرت بیان می‌کند.

هنگامی که اولیور استون، گلدی هاون، و بن افلک بر روی فرش قرمز ظاهر شدند، صدها دوربین در تفریحگاه ساحلی مجلل مدینت جمیره فلاش زدند.

 انتظار می‌رود شمار بسیاری از هنرپیشه‌های آمریکایی از جمله برندگان یا نامزدهای جایزه اسکار در این جشنواره حاضر شوند. نیکولاس کیج، سلما هایک، لورا لینی، کیسی افلک، برندن فریزر و دنی گلوور از جمله این چهره‌های مشهور سینمایی هستند.

 همچنین انتظار می‌رود ستاره‌های بالیوود آبیشک باچان و ناندیتا داس و نیز ستاره‌های سینمای مصر، عادل امام و هشام سلیم به جشنواره دبی بیایند.

از جمله فیلم‌های بسیار موردانتظار در این جشنواره می‌توان به فیلم "استرالیا" ساخته باز لورمن با نقش‌آفرینی نیکول کیدمن و هیو جکمن و فیلم "چه" ساخته استیون سودربرگ، درباره زندگی انقلابی آرژانتینی، ارنستو چه گوارا، اشاره کرد.

سازمان‌دهندگان جشنواره دبی که در سال ۲۰۰۶ جایزه مُهر برای فیلم برتر سینمای عرب را به راه انداختند، امسال فیلم‌های آفریقایی و آسیایی را نیز به بخش جایزه‌ها اضافه کرده‌اند و قیمت جایزه را تا ۵۰۰۰۰۰ دلار بالا برده‌اند.

کد خبر 70576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز