علی‌رغم هشدارهای چین، هواپیمای حامل گروهی فراحزبی از قانون‌گذاران آمریکایی در تایوان فرود آمد.

تایوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، گروه فراحزبی شامل ۶ قانون‌گذار آمریکایی از جمله «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا عصر پنجشنبه وارد تایوان شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این گروه فراحزبی در سفر دو روزه خود، صبح روز جمعه به وقت محلی با «سای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان دیدار خواهند کرد.

دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد، سفر نمایندگان کنگره آمریکا به این جزیره نه‌تنها حمایت فراحزبی آمریکا از تایوان، بلکه ماهیت مستحکم روابط دو جانبه را نشان می‌دهد.

این سفر در حالی انجام شده است که دولت چین بارها درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در قبال تایوان و تشدید تنش در دو سوی تنگه تایوان هشدار داده است.

قرار بود در این سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز این قانون‌گذاران را همراهی کنند اما هفته گذشته نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شد.

در پی اعلام قصد پلوسی و جمعی از قانون‌گذاران آمریکایی به تایوان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه هفته گذشته تأکید کرد تایوان بخشی از خاک این کشور بوده و درخصوص مداخلات تنش‌زای آمریکا در این زمینه هشدار داد.

در سالهای اخیر، روابط میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ‌کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.

وزارت خارجه چین هفته گذشته به‌شدت فروش سلاح از سوی آمریکا به تایوان را محکوم کرده و از ایالات متحده خواست که این طرح را متوقف کند.

بر اساس گزارش‌ها، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده که وزارت خارجه ایالات متحده این فروش را که شامل آموزش، برنامه‌ریزی، میدان‌دهی، استقرار، بهره‌برداری، نگهداری و حفظ سیستم دفاع هوایی پاتریوت و تجهیزات مرتبط است، تایید کرده است.

کد خبر 669903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 1
    آمریکایی ها همانگونه که زلنسکی را تحریک و تشویق به جنگ کردند و باعث ویرانی اوکراین شدند ، این بار قصد دارند همان نقشه را در مورد تایوان اجرایی کنند!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    آمریکا حمایت از تایوان را رها کند،چین این تنها جزیره دموکراتیک را با نون بربری خواهد خورد!
  • احسان IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    آمریکا شیطان بزرگ است عامل فتنه وجنگ اکراین آمریکا بوده حالا میخواد چین وتایوان رانیز مثل روسیه واکراین به جان یکدیگر بیندازد تایه بازار جدیدی برای فروش تسلیحات نظامی خویش باکشتن وریختن خون دوملت چین وتایوان بدست بیاورد تایوان بایدازاکراین درس عبرت یادبگیره وارد بازی خطرناک آمریکا نشود