چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: سعید مظفری‌زاده داور 34 ساله معتقد است داوری یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست.

او یکی از مهیج‌ترین و حساس‌ترین قضاوت‌‌های عمرش را دیدار پرسپولیس و سپاهان می‌داند، بازی‌ای که با 7 دقیقه وقت اضافه گرفته شده توسط وی به قهرمانی پرسپولیس انجامید و در پایان آن دیدار، حرف و حدیث‌‌های زیادی را به‌وجود آورد.

  • 7 دقیقه زمان گرفته شده در دیدار پرسپولیس و سپاهان از جانب شما حرف‌های زیادی را به وجود آورد.

به نظر من 7 دقیقه زمان گرفته شده یکی از بهترین تصمیمات داوری من بود. در آن دیدار حساسیت خاصی نسبت به زمان داشتم و 7 دقیقه‌ای که از جانب من گرفته شد کاملاً درست بود. پیش وجدان خودم راضی هستم که تمام ثانیه‌های تلف شده را به‌درستی محاسبه کردم و به اعتقاد خودم فکر می‌کنم یکی از بهترین قضاوت‌های من همان دیدار حساس پرسپولیس و سپاهان بود. دیدار کاملاً متفاوتی که از حساسیت خاصی برخوردار بود اما با این وجود من اشتباه تأثیرگذاری در بازی نداشتم که تیمی متضرر شود.

  •   اما به شما همیشه تهمت رنگی بودن و جانبداری از یک تیم خاص زده می‌شود.

متأسفانه این ذهنیت غلط برای بعضی‌ها وجود دارد و برخی‌ متأسفانه هراز‌گاهی ما را قرمز و بعضی‌ وقت‌ها آبی به شمار می‌آورند. نکته جالب اینکه من را داور سرخابی می‌دانند و انگ تعصب به تیم شهرستانی خاصی را به من نمی‌زنند و با یک سوت، من یا قرمز می‌شوم یا آبی. در واقع مانند یک عابری که قصد عبور از عرض خیابانی را دارد و نمی‌داند چه رفتاری داشته باشد و به کدام سمت برود.

  •  اخراج یدالله اکبری در دیدار استقلال با پیکان انتقادات زیادی را به همراه داشت.

ناظرین داوری AFC در دیدار تیم‌های استقلال و پیکان از جایگاه ویژه بازی و قضاوت مرا تحت نظر داشتند. جدا از آن، نتیجه این دیدار حساسیت زیادی برای دو تیم داشت به همین دلیل نیز من سعی کردم قانون را سخت‌گیرانه و خیلی جدی در زمین پیاده کنم.

  • در یک جمله اخراج اکبری درست بود؟

کاملاً درست بود و دو کارت زرد و یک کارت قرمز کاملاً به شکل صحیح به این بازیکن داده شد.

  • مسئولان و کادر فنی پیکان خطای دو ضرب اعلام شده از جانب شما در وقت‌های تلف شده را یک پنالتی مسلم می‌دانستند.

کاملاً به صحنه خطا نزدیک بودم و در صحت تصمیم گرفته شده هیچ شکی ندارم.

  • قبول دارید که انتخاب نشدن مرادی، ضربه سختی به داوری ما وارد کرد؟

به هر حال انتخاباتی بود که از سوی فیفا انجام گرفت. مرادی نفر اول لیست بین‌المللی ما بود و یکی از دلایل اصلی انتخاب نشدن مرادی محدودیتی بود که در لیست انتخابی داوران وجود داشت.

  • در مقطعی مجری تلویزیون بودید اما مدت‌هاست شما را در تلویزیون نمی‌بینیم.

در آن برنامه تلویزیونی که بودم باید یک تیم را نقد می‌کردم و ممکن بود فردای آن برنامه مجبور شوم برای همان تیم قضاوت کنم. این موضوع واقعاً برای من امکان نداشت و به اعتقاد من مجری‌گری و قضاوت با یکدیگر منافات داشت و امکان ادامه مجری‌گری برایم وجود نداشت.

کد خبر 66958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز