کارل نهامر، صدراعظم اتریش می‌گوید روز دوشنبه مذاکراتی «صریح،سرراست و دشواری» با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه داشته است.

Nehammer

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین نهامر- نخستین رهبر اتحادیه اروپا که از هنگام حمله نیروهای روسیه به اوکراین با پوتین دیدار می‌کند- در بیانیه‌اش در این باره گفت: «این دیداری دوستانه نیست.»

نهامر گفت مهمترین پیام برای رهبر روسیه این بود که جنگ باید پایان یابد، زیرا «در جنگ فقط در هر دو طرف بازنده به جای می‌ماند.»

یک سخنگوی نهامر گفت این دیدار در سکونتگاه رسمی پوتین در نوو-اوگاریوو در بیرون از مسکو انجام شده است. رسانه‌های اتریش اعلام کردند این دیدار پس از حدود ۹۰ دقیقه پایان یافت.

آلکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش قبلا گفته بود که صدراعظم به پوتین خواهد گفت که «او روسیه به انزوا می‌کشد و اینکه او جنگ را از لحاظ اخلاقی خواهد باخت و او همه کارهای اشتباهی را که می‌توان انجام داد، دارد انجام می‌هد.»

شالنبرگ افزود که این سفر به هدف درخواست برای برقراری مسیرهای بشردوستانه انجام شد تا «جهنمی» که جنگ در اوکراین ایجاد کرده است، تسکین یابد.

او گفت:‌ ماین مسیرها برای تخلیه غیرنظامیان به دام‌افتاده در مکان‌هایی مانند شهر ماریوپل و برای اینکه سازمان‌های بین‌المللی بشردوست بتوانند کارشان را انجام دهند.»

با اینکه اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا روابط نزدیکتری را با مسکو خفظ می‌کند، اما  اخیرا این گونه نبوده است.

نهامر درباره تهاجم روسیه با اوکراین ابراز همبستگی کرده و جنایات جنگی را که ظاهرا روسیه در آنجا انجام داده است، محکوم کرده است. دولت او همچنین در اخراج دیپلمات‌های روس از وین هم به سایر کشورهای اتحادیه اروپا پیوسته است.

کد خبر 669232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha