کارل نهامر، صدراعظم اتریش روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار می‌کند و امیدوار است که بتواند میان روسیه و اوکراین میانجی‌گیری کند.

Karl Nehammer

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دیدار نهامر نخستین دیدار رو در روی میان پوتین و یک رهبر اتحادیه اروپا از هنگام حمله ۲۴ فوریه (۵ اسفند) روسیه به اوکراین است که تلاش گسترده غرب را برای منزوی کردن مسکو به دنبال آورد.

نهامر روز یکشنبه در توییتر نوشت: «من فردا با ولادیمیر پوتین در مسکو دیدار خواهم کرد.»

او با اشاره به موضع اتریش نوشت:‌«ما از لحاظ نظامی بیطرف هستیم، اما موضع روشنی درباره جنگ تهاجمی بر ضد اوکراین داریم. این جنگ باید متوقف شود! نیاز به ایجاد مسیرهای بشردوستانه، آتش‌بس و تحقیقات کامل درباره جنایات جنگی وجود دارد.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی مذاکرات پوتین با نهامر در روز دوشنبه را تایید کرد.

رهبر روسیه از شروع این منازعه عمدتا از رهبران غربی دوری کرده است، گرچه در اوائل ماه مارس (اواخر اسفند) با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در کرملین دیدار کرد.

سفر برنامه‌ریزی‌شده نهامر به مسکو پس از ملاقات روز شنبه او با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف انجام می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری اتریشی APA، نهامر به روزنامه‌نگاران گفت که قصد او از دیدار از مسکو عمل کردن به عنوان «سازنده پل» میان روسیه و اوکراین است، به این امید که «هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا جنگ متوقف شود» و «تضمین کند که گام‌هایی در جهت صلح برداشته شود.»

با این حال، او افزود که بخت دست‌یابی به پیشرفت اندک است.

اتریش بیطرف به جای اسلحه، کمک‌های بشردوستانه و نیز کلاهخود و جلیقه ضدگلوله برای غیر نظامیان به اوکراین فرستاده است. نهامر که یک محافظه‌کار است آشکار تحت تاثیر مکالمات تلفنی با زلنسکی قرار گرفته است و می‌گوید می‌خواهد حمایتش را نشان دهد.

نهامر در توییتر نوشت که سایر «شرکای اروپایی» از جمله اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و «البته رئیس‌جمهور اوکراین» زلنسکی را در جریان سفرش به مسکو قرار داده است.

کد خبر 668999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • 4489402228 IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    کاش همه انسها بتونند درصلح وارامش زندگی کنند