آن ماده از طرح شفافیت آرای نمایندگان که مربوط به علنی شدن آرای یک نماینده در خصوص یک طرح یا اینکه به چه کسی رای داده از سوی سازمان‌های ضد انقلاب داخلی و خارجی حمایت می‌شود. اگر سازمان‌های سیا و موساد بتوانند دست یک نماینده در رای دادن را بخوانند راحت او را می‌خرند در حالی که نماینده باید زیرک باشد.

پاک فطرت

همشهری آنلاین - خدیجه نوروزی: علیرضا پاک‌فطرت، نماینده شیراز و زرقان در گفت و گو با همشهری آنلاین، معتقد است آن ماده از طرح شفافیت آرای نمایندگان که مربوط به علنی شدن آرای یک نماینده در خصوص یک طرح یا اینکه به چه کسی رای داده از سوی سازمان های ضد انقلاب داخلی و خارجی حمایت می شود بنابر این اگر سازمان های سیا و موساد بتوانند دست یک نماینده در رای دادن را بخوانند راحت او را می خرند در حالیکه نماینده باید زیرک باشد.

پاک فطرت می گوید:من موافق تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان هستم البته عده ای از نمایندگان شعارش را می دهند نانش را می خورند. به نمایندگانی که خیلی در این خصوص شعار می دهند باید شک کرد. معتقدم شفافیت در تمام دستگاه های اجرایی بسیار خوب است اما اینکه آشکار شود نمایندگان به چه چیزی و به چه کسی یا طرحی رای می دهند را قبول ندارم. این موضوع را سازمان های ضد انقلاب داخلی و خارجی حمایت می کنند. معتقدم این سازمان ها نباید بتوانند دست نماینده را بخوانند، نماینده باید مستقل، زیرک و باهوش باشد تا بتواند بر اساس تحلیل های خود رای نهایی اش را بدهد. اینکه نماینده چه رایی می دهد دردی از مشکلات و مسائل کشور دوا نمی کند. البته اگر مسئولان ذیربط بخواهند به این آرا دسترسی پیدا کنند هیچ مشکلی ندارد و به راحتی می توانند. اما اگر مثلا فلان وزیر بداند که فلان نماینده چه رایی به او داده است از نظر اخلاقی هم درست نیست.

نماینده مجلس معتقد است که در خصوص شفافیت افکار نمایندگان باید بیشتر مانور داده شود که به عنوان مثال 4 سال پیش چگونه فکر می کردند و الان چه خط فکری دارند تا بتوان تحلیل کرد که رفتار فکری آنها در 4 سال آینده چگونه خواهد بود. وی می گوید:فساد سیاسی بسیار خطرناک تر از فساد اقتصادی است و عده ای از این راه نان می خورند.

پاک فطرت شفافیت آرای نمایندگان را بازدارنده زد و بندهای پنهان نمی داند و در ادامه می گوید: به نظرم خروجی  تصمیمات مجلس ومهمتر از بحث عیان شدن آرای نمایندگان است و مثلا تعیین شود چه رایی هایی علنی شود و چه رایی هایی علنی نشود .

او همچنین در پیش بینی تصویب یا عدم تصویب طرح شفافیت از سوی مجلس گفت: اگر در طرح شفافیت مواردی که شرح دادم رعایت شود و به شکل هوشمندانه ای مواد آن دنبال شود حتما با اکثریت آرا تصویب خواهد شد.

کد خبر 668874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha