معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش حدود ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

تخریب ساخت و سازهای متعلق به ناجا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای برخورد با تخلفات ساخت و ساز در حریم شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز، گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداری تهران، حفاظت و صیانت از اراضی حریم شهر و جلوگیری و برخورد بدون اغماض با ساخت وسازهای غیر مجاز است، در همین راستا ما در تلاشیم تا با انجام اقدامات مناسب بتوانیم مانع تصرف اراضی و ساخت وساز در این محدوده شویم.

کاهش ۴۲ درصدی تخلفات در حریم شهر تهران| در تعطیلات نوروز از وقوع ۱۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شد


او ادامه داد: در سال‌های گذشته، سودجویان از فرصت تعطیلات نوروزی برای انجام تخلفات در حریم استفاده کرده و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده می‌کردند، ما به منظور جلوگیری و برخورد با این تخلفات، از اسفند ماه سال گذشته، تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفتیم. تشکیل کمیته‌های صیانت از حریم با هدف جلوگیری به موقع از ساخت وسازهای غیر مجاز و همچنین نظارت‌های کنترلی لازم توسط عوامل اداره کل حریم، شرکت شهربان و حریم بان و مدیریت دقیق و منسجم شهرداری‌های مناطق دارای حریم از مهم ترین اقدامات در این زمینه محسوب می‌شوند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت اقدامات صورت گرفته توسط قوه قضائیه و قوه مجریه در برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم شهرتهران طی اسفند ماه سال گذشته، اظهار داشت: مجموع اقدامات انجام شده موجب شد در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش حدود ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع تخلف در این محدوده نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ باشیم.  در تعطیلات دو هفته‌ای نوروز امسال از وقوع ۱۲۲ مورد ساخت و ساز در حریم شهر تهران، جلوگیری شده است.
 
 

کد خبر 668627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    چرا به تخلفات ساخت و ساز در منطقه یک علی الخصوص ناحیه 3 رسیدگی نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا تهیه خبر از تمام تخلفات منطقه یک