سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازدید از حریم منطقه ۵ شهرداری تهران، از تشکیل کارگروهی ویژه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر به منظور صیانت از حریم شهر تهران خبر داد.

حریم تهران

به گزارش همشهری آنلاین، محمودرضا مهرورز با اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع صیانت از حریم شهر تهران گفت: منطقه ۵ شهرداری تهران، یکی از مهم‌ترین و مرغوب‌ترین مناطق دارای حریم تهران  به حساب  می‌آید، به همین دلیل  به صورت میدانی اقدامات انجام شده توسط شهرداری در صیانت از حریم و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز را مورد بررسی قرار دادیم.

او تصریح کرد: افزایش ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو به دلیل تعطیلات و کاهش حضور دستگاه‌های اجرائی یکی از مسائلی است که در ایام نوروز حریم شهر را تهدید و آسیب‌ها و مشکلاتی را متوجه شهر تهران می‌کند که سازمان بازرسی کل کشور این موضوع را با جدیت  دنبال خواهد کرد.

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری های سازمان بازرسی افزود: تأکید ما در حوزه حریم، ابتدا بر پیشگیری از وقوع تخلف و سپس برخورد جدی و اجرای آراء قانونی تخلفات ساخت و ساز با حضور قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های متولی بوده است. به دلیل اهمیت موضوع حریم شهر تهران، در آینده نزدیک جلسه‌ای با حضور نمایندگان حوزه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی و ...  در سازمان بازرسی کل کشور برگزار خواهد شد و با تشکیل کارگروهی تخصصی، موضوع حریم شهر تهران، اقدامات قانونی و آسیب های موجود به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علیرضا صادقی مدیرکل حریم شهرتهران نیز در جریان این بازدید، با تأکید بر اینکه صیانت از حریم شهرتهران نیازمند همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های مرتبط با حریم و آحاد مردم است، گفت: ما بسیار مفتخریم که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی ترین نهاد نظارتی کشور دغدغه حریم شهر تهران را دارد و امیدواریم این بازدیدها و جلسات، آغازی برای توجه بیشتر دستگاه های مربوطه، در انجام وظایف و تکالیف قانونی آنها در حفظ، صیانت و آزادسازی حریم شهرتهران باشد.

او ادامه داد: اگر امروز به صیانت از حریم پایتخت توجه نکنیم، بدون تردید فردا باید برای آزادسازی آن هزینه بیشتری بدهیم.

کد خبر 666671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha