معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از نوسازی ۱۳۰ هزار واحد فرسوده طی ۴ سال در پایتخت خبر داد.

صارمي - معاون شهرسازي شهرداري تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حمیدرضا صارمی درباره اینکه چه تعداد املاک موجود در بافت فرسوده قرار است از وام ۴۵۰ میلیون تومانی جهش مسکن استفاده کنند، توضیح داد: در چهار سال ۱۳۰ هزار واحد فرسوده را نوسازی می‌کنیم. حتی اگر تعداد پلاک‌های فرسوده بیشتر شود نیز این ظرفیت را داریم که تعداد را افزایش دهیم.

او در پاسخ به این سوال که ساز و کار افزایش صدور پروانه ساخت در سال جاری چگونه است و با توجه به اعلام کارشناسان شهرسازی مبنی بر اینکه تهران ظرفیت ساخت و سازهای جدید را ندارد، ساخت و ساز و صدور پروانه در کدام مناطق قرار است رشد کند؟ گفت: در فرایند شهرسازی همیشه ظرفیتی را برای ضریب تخریب و استهلاک داریم. تهران شهری است که در معرض مخاطره‌های طبیعی قرار دارد و به هیچ عنوان نباید بحث ساخت و ساز در تهران کاهش پیدا کند.

صارمی با تاکید بر اینکه به ویژه در بخش پلاک‌های ناپایدار و بافت فرسوده نباید ساخت و ساز کاهش یابد، گفت: هر سالی که عبور می‌کند تعدادی از واحدها و پلاک‌ها در سطح شهر به مساحت بافت فرسوده اضافه می‌شوند، چرا که هر ساختمانی عمری دارد و شهر یک موجود زنده است، در نتیجه باید به صورت مداوم برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: شاید این مسئله مطرح است که تهران ظرفیت جمعیت‌پذیری جدید را ندارد، اما باید بگویم که در بسیاری از مناطق براساس طرح جامع و تفصیلی هنوز ظرفیت جمعیتی تا رسیدن به سقف ظرفیت طرح جامع فاصله دارد.

او درباره مناطقی که با سقف ظرفیتی طرح جامع فاصله دارند، گفت: ظرفیت مناطق جنوب شهر به طور عمده کامل نشده است.

صارمی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت ساخت و ساز در تهران به ویژه در جنوب شهر تهران اظهار کرد: کیفیت ساخت یکی از موضوعات مورد نظر ما در شهرداری تهران است. شهرداری تهران به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که ساختمان‌های با کیفیت کم در تهران ساخته شود و در این زمینه هم از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم و هم سازمان نظام مهندسی به مساله کیفیت ساختمان‌ها ورود می‌کند.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: به طور معمول ساخت و سازهایی که الان انجام می‌شود، حداقل استانداردها را دارند.

او درباره ارزیابی خود از کیفت ساختمان‌سازی در تهران گفت: این حداقل استانداردهایی که اکنون براساس قوانین در حال انجام است، تقریبا مناسب است اما باید کیفیت ساختمان‌سازی افزایش پیدا کند.

کد خبر 667654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha