همشهری آنلاین: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشورمان، ایجاد سازمان جدید نظارت و کنترل بازارهای مالی جهان را یکی از راه‌های جلوگیری از ادامه بحران اقتصادی در جهان دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نهاوندیان که دیروز در همایش یک روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و صربستان در بلگراد شرکت کرده بود، تاکید کرد: تشکیل چنین سازمانی می‌تواند به نیازهای فعلی میلیو‌نها خانواده متضرر در دنیا پاسخ دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به جهانی بودن بازارهای مالی، بی‌توجهی آمریکا به سیاست‌گذاری مالی، بحران اقتصادی فعلی را در جهان به وجود آورده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران که در جمع اقتصاد دانان، بازرگانان و صاحبان صنایع در اتاق بازرگانی صربستان سخن می‌گفت، از انان برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت و خاطرنشان کرد: تجار ایرانی نیز متقابلا آماده سرمایه‌گذاری در صربستان هستند.

در این همایش یک روزه میرحیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: هیچ مانعی برای همکاری بین ایران و صربستان برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
در ادامه همایش، میلوش بوگارین رییس اتاق بازرگانی صربستان با اشاره به همکاری‌های دیرباز ایران و یوگسلاوی سابق خواستار سرمایه‌گذاری ایرانیان در بخش اقتصادی، ورزشی و فرهنگی در صربستان شد.

در پایان همایش تجاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و صربستان، یادداشت تفاهم اقتصادی بین روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و صربستان امضا شد.

تراز تجاری ایران و صربستان در ۹ماه سال 2008 میلادی بیش از 38 میلیون دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تجاری بین دو کشور افزایش یابد.

کد خبر 66839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز