دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پاسداری از زبان اصیل فارسی، موضوع تازه‌ترین قسمت از «پاسداشت زبان فارسی» بود.

رهبر انقلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار سال ۱۳۹۸ با اهالی فرهنگ و ادب، استادان زبان فارسی و شاعران کشور، ضمن گلایه از عملکرد رسانه ملی در بحث پاسداری از زبان فارسی و  ترویج زبان بی‌هویت و تعابیر غلط و بدتر از همه تعابیر خارجی، بر لزوم ترویج زبان صحیح و معیار تاکید کردند.

ایشان در همان جلسه نسبت به فرسایش زبان فارسی ابراز نگرانی کردند و فرمودند: «من راجع به زبان فارسی حقیقتاً نگرانم زیرا در جریان عمومی، زبان فارسی در حال فرسایش است».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همچنین ضمن تقبیح استفاده‌ فراوان از لغات بیگانه در رسانه‌ها، خطاب به مسئولان بیان داشتند: «نگذارید زبان فارسی دچار فرسودگی و ویرانی شود. زبان فارسی قرن‌های متمادی است که عمدتاً به‌وسیله‌ شاعران بزرگ حفظ شده و اینگونه سالم و فصیح به دست ما رسیده است، بنابراین ما باید حرمت زبان را حفظ کنیم و اجازه نداریم با بی‌مبالاتی آن را به دست فلان ترانه‌سرای بی‌هنر بدهیم که الفاظ را خراب کند و بعد نیز با پول بیت‌المال در صداوسیما و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی پخش شود».

به طور کلی اشاره به میزان نفوذ و جاذبه زبان فارسی،‌ ظرفیت‌های کم‌نظیر زبان فارسی، اهمیت فراوان زبان فارسی در رادیو و تلویزیون، تبدیل کردن زبان فارسی به زبان علم یا به تعبیری زبان علم شدن فارسی، تاثیر انقلاب بر ترویج زبان فارسی، لزوم مراقبت از زبان فارسی و ابراز نگرانی نسبت به تهاجم به زبان فارسی در بیانات رهبر معظم انقلاب بسیار دیده شده است.

تازه‌ترین قسمت از بسته «پاسداشت زبان فارسی» در بخش خبری ۲۰:۳۰، روایتگر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

کد خبر 668209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha