همشهری آنلاین: معاون سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد:

 این سازمان آماده دریافت تفکرات اندیشمندان و نخبگان گردشگری است و در این راستا، پایان نامه ها و رساله های دانشجویانی که قابلیت اجرا داشته باشند از سوی این سازمان حمایت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه گذاری و طرح های سازمان، "مهدی جهانگیری" در همایش علمی توسعه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری گفت: در حال حاضر، شرایط برای حضور نخبگان گردشگری و ارائه نظرات و تفکرات این اندیشمندان در سازمان میراث فرهنگی و به خصوص معاونت سرمایه گذاری آماده شده است که امیدواریم بتوانیم با ایجاد تعامل بسیار با این قشر گام های اساسی را در حوزه سرمایه گذاری برداریم.


وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم بازار فرصت های سرمایه گذاری را که محل ارائه بسته‌های سرمایه گذاری است با حضور اساتید دانشگاهی و استفاده از نظرات علمی آنان، پر رونق تر کنیم و با این کار گام مهمی در تقویت مدیریت صنعت گردشگری در کشور برداریم.

جهانگیری با اشاره به ضرورت رفع مشکلات و موانع سرمایه گذاری در کشور تاکید کرد: لازمه رفع  عقب ماندگی در این صنعت، همدلی و اتحاد همه افراد در حوزه های اجرایی و علمی است به هر حال این صنعت آن چنان که باید تاکنون به جایگاه خود نرسیده و هنوز برای به ثمر رساندن پتانسیل ها و جاذبه های موجود در این صنعت باید تلاش های اساسی و گام های بلندی برداشته شود.

وی افزود: امروزه سیاستگذاری در حوزه گردشگری یکی از ارکان مهم و اساسی توسعه این صنعت است. حرکتی که دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در امر توسعه صنعت گردشگری ایجاد کرده است یقینا باید مورد نقد و بررسی علمی دانشگاهیان قرار بگیرد.

جهانگیری با اشاره به تعاملات مناسب پژوهشکده اقتصاد تاکید کرد: خوشبختانه پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، در ایجاد تعامل با سازمان تاکنون فعال عمل کرده که از جمله این تلاش ها برگزاری همایش توسعه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری است. 

وی با اشاره به مد نظر قرار گرفتن مسیر سرمایه گذاری کوتاه برای سرمایه گذاران از سوی سازمان تاکید کرد: کوتاه کردن مسیر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران اصلی ترین شعار سازمان است. اگر امروز بخش کوچکی به عنوان معاونت سرمایه گذاری در این سازمان شکل گرفته است یقینا توجه به این نکته بوده است که با ادغام سازمان میراث فرهنگی با سازمان ایرانگردی و جهانگردی و صنایع دستی هدف اصلی توسعه همه جانبه این سه حوزه در کنار هم بوده است.

وی با اشاره به ادغام سازمان خاطرنشان کرد: ادغام میراث فرهنگی و گردشگری یعنی قرار گرفتن میراث در کنار گردشگری است. امروزه مجموعه های تاریخی و فرهنگی بسیاری است که هر یک به لحاظ جایگاه، ارزش و شان بالایی داشته، اما به دلیل برنامه ریزی های نادرست، از سوی گردشگران مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی افزود: بزرگ ترین افتخار ما این است که در سند توسعه استان های کشور، گردشگری به عنوان نهایتا دومین اولویت قرار گرفته است. این صنعت می تواند به عنوان مهم ترین سند در بخش توسعه اقتصادی این مرز و بوم نقش ایفا کند، به همین دلیل باید نهایت تلاش خود را برای توسعه این صنعت به کار گیریم.

کد خبر 66797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز