شهردار تهران و فرمانده سپاه سپاه محمد رسول الله(ص) امروز در جلسه‌ای درباره مسایل و اقدام‌های مشترک در حوزه امور اجتماعی، فرهنگی بحث و تبادل نظر کرد.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دیدار با سردار حسن حسن زاده با با تاکید بر این که در شهرداری تهران به شدت نیازمند کمک دیگر بخش‌ها و دستگاه‌ها هستیم، از تهیه و اجرای سندی بالغ بر ۹۰ پروژه کلان بر پایه رضایت مندی مردم تهران خبرداد و بر ضرورت اجرای این طرح ها تاکید کرد.

زاکانی با اشاره به تشکیل قرارگاه اجتماعی در شهر تهران اضافه کرد: در قرارگاه اجتماعی که در شهر تهران تشکیل شد، ۲۳۱ مورد در ۱۸ جلسه مصوب شد که ۸۲ درصد آن اجرایی شده و لازم است بیان کنم هر آنجا که باری بر زمین ماند، شهرداری آن را برداشت.

شهردار تهران با اشاره به تحقق اعتباری بالغ بر ۹۴ درصد در سال گذشته افزود: سال  گذشته (در ۶ ماه فعالیت خود) بیشترین میانگین افزایش درآمد خود را ثبت کردیم و این در حالی است که آمار ثبت شده در سیستم نشان می‌دهد بیشترین توفیق در همین ۶ ماه فعالیت است.

مردم تحول در شهر را می‌بینند

 زاکانی ادامه داد: این موضوع حکایت می‌کند که هر جا اراده کار وجود داشته باشد خدا نیز این لطف را در حق مجموعه خواهد کرد، بنابراین در هدفگذاری انجام شده بر اساس ۹۰ کلان پروژه، بعد از عبور از دوره تثبیت، وارد فاز یک ساله کوتاه مدت شده‌ایم که ملاک آن رضایتمندی مردم است.

او ادامه داد: در بخش بعدی وارد اقدام‌ها و فعالیت‌ها تا 2 سال می شویم که تحول و پیشرفت مد نظر است تا مردم ببینند در شهر چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.مباحثی که در جلسه با فرماه محترم سپاه محمد رسول الله(ص) مطرح شد، ناظر بر الگو بودن تهران است که برای ما بسیار مهم است.

تشکیل قرارگاه در سطوح مختلف

زاکانی با تاکید بر این که شکل مدیریت را در شهرداری تهران، مدیریت مشارکتی قرار داده‌ایم، گفت: به شدت معتقد به تشکیل قرارگاه در سطوح مختلف هستیم تا با هم نشینی موارد جدیدی خلق کنیم. در مجموعه شهرداری تهران گفتمان خود را بر خدمت و پیشرفت قرار دادیم و علت آن بود که مردم طعم درست خدمت را هنوز نچشیده‌اند و مجموعه مدیریت شهری بر فرمان و جهت گیری قرار دارد که در دهه هفتاد گذاشته شده و به همان جهت تا به امروز جلو آمده است و هرگاه چیزی به آن اضافه شد، مقصودی پشت آن بود.

شهردار تهران با اشاره به این مطلب که رویه خدمت در شهرداری و شورا به شکلی است که شاهد تحول در تهران باشیم و به تنهایی این اقدام شدنی نیست، گفت: ما در مجموعه شهرداری تهران حیات خود را به مشارکت و پیوستگی می‌دانیم و در این زمینه اصیل‌ترین و امین‌ترین مجموعه را سپاه و بسیج می‌دانیم.

شهردار تهران ادامه داد: امسال باید مناطق و نواحی خود را فعال و به شکل ۳ شیفته خدمتگزاری کنیم و در حوزه مالی وشهرسازی تا شب فعال می‌شویم؛ برای مقدمات این اقدام، ماه‌ها مطالعات انجام شده است. اعلام کردیم تمام بخش‌های زندگی مردم به ما ربط دارد و به تبع آن نیز معیشت مردم نیز به ما مربوط است. به عنوان مثال در همین ایام در بخش میوه و تره بار نرخ برخی اقلام مورد نیاز مردم شکست.

راه اندازی ۱۰۰ بازار تره بار در سال جاری

وی بیان کرد: در شهر تهران به ۲۶۳ مجموعه تره بار، ۳۲ مجموعه اضافه شد، امسال نیز ۱۰۰ مجموعه دیگر اضافه می‌شود و سال بعد نیز یکصد مجموعه دیگر اضافه می شود. در مجموع شاهد ۵۰۰ مجموعه تره‌بار خواهیم بود. در شهر تهران ۳۹ فروشگاه شهروند وجود دارد که در کنار آن می‌خواهیم ۳۵۰ شهروند محله نیز راه اندازی کنیم و در بخش مسکن نیز با راه اندازی قرارگاه مسکن ۱۸۰ هزار واحد مسکونی هدفگذاری شده است.

زاکانی با اشاره به سراهای محله ادامه داد: ۳۵۳ سرای محله داریم که می خواهیم نیروهای خوبمان را سوق دهیم به سراهای محله تا در هر محله مجمعی داشته باشیم تا این مجمع برای محله خود تصمیم بگیرند.

هدفگذاری برای تامین ۳۳۵۰ اتوبوس برای امسال

شهردار تهران گفت: در تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در حال حاضر اتوبوس موجود ۲ هزارو ۲۰۰ دستگاه است و به لطف خدا هدفگذاری برای امسال در این بخش تامین ۳۳۵۰ دستگاه اتوبوس است تا شاهد یک تحول جدی در این بخش باشیم.

زاکانی ادامه داد: در بخش مترو کل ناوگان موجود ۱۵۰۰ دستگاه است و به ۲۵۰۰ دستگاه دیگر احتیاج داریم که در این مدت مقدمه ۶۳۰ دستگاه واگن تعهد دولت از سال ۹۵  و روز گذشته نیز ۱۰۵ دستگاه از محل تهاتر با نفت حل شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهر، در این جلسه تنی چند از معاونان شهردار تهران و معاونان فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ نیز حضور داشتند.

کد خبر 667641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha