دختران دارای معلولیت جسمی حرکتی بهزیستی باغ فرشته محله الهیه، راهی حرم حضرت معصومه(س) شدند تا در نخستین روز ماه مبارک رمضان، جان و دلی صفا دهند.

باغ فرشتهه

همشهری آنلاین- راحله عبدالحسینی: بهزیستی «باغ فرشته» در محله الهیه میزبان ۶۰ دختر بالای ۱۲ است که دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند. بعضی افراد سال‌هاست در این مرکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و برخی دیگر طی سال‌های اخیر برای زندگی به این مرکز آمده‌اند. هر کدام خود را عضوی از این خانواده بزرگ می‌دانند و برای داشتن زندگی هدفمند با وجود کم و کاستی‌ها و موانعی که شهر تهران پیش پایشان گذاشته است تلاش می‌کنند. خیران هم همیشه پای کار هستند و برای زندگی بهتر و رفع نیازهای دختران باغ فرشته تلاش می‌کنند. در همین روزهای سال نو، تعدادی از دختران با همکاری خیران، بنیاد خیریه همیاران و همکاران سرای محله تجریش، راهی سفر زیارتی قم شدند.

صفای جان و دل

«سعید سعدآبادی» رئیس هیئت مدیره بنیاد همیاران و مدیر مرکز توانبخشی باغ فرشته، ماجرا را این‌طور توضیح می‌دهد: «به اتفاق دختران باغ فرشته به زیارت حرم حضرت معصومه(س) آمدیم تا سال نو را این طور آغاز کنیم. راستش را بخواهید «نسرین» یکی از دختران باغ فرشته، باعث راه‌اندازی این کاروان زیارتی شد. گفت دلم هوای قم را کرده . به بهانه اجابت خواسته نسیم همگی راهی شدیم و استخوانی سبک کردیم.»
 

 اهالی باغ فرشته در حرم حضرت معصومه(س) | آرزوی نسیم برآورده شد

از زبان دختران باغ فرشته

«سارا یار محمدی» ۳۷ ساله است که از ۵سال پیش در مرکز بهزیستی باغ فرشته زندگی می‌کند. می‌گوید: «احساس پرواز دارم. خیلی خوشحالم که به زیارت حضرت معصومه(س) آمدم.» «معصومه باقری» حس و حال خودش را این‌طور توصیف می‌کند: «امیدوارم این سفر معنوی و به یاد ماندنی قسمت همه آرزومندان بشود. امیدوارم حضرت معصومه(س) حاجت دل همه حاجتمندان را بدهد. همه بیماران شفا پیدا کنند. «هنگامه فقیه نسب» این سفر را یکی از بهترین‌ خاطره‌های عمرش می‌داند.

همراه با خیران

«فاطمه پرورده» از خیران هم محلی است که برای رسیدگی به امور روزانه دختران با بهزیستی همکاری می‌کند. می‌گوید: «من هم توفیق داشتم در این سفر با دختران باغ فرشته همراهی کنم.»
«فروهی» از خیران هم محلی است که از ۲سال پیش بانی جشن گلریزان برای دختران باغ فرشته شده‌ است. می‌گوید: «در این سفر زیارتی جان و دلی صفا دادیم و آرزوی سلامتی برای دختران باغ فرشته و همه بیماران دارم. از خدا توفیق می‌خواهم تا بتوانم در خدمت این عزیزان باشم.» در پایان این سفر زیارتی، دختران باغ فرشته از موزه تاریخی و هنری حرم حضرت معصومه(س) بازدید کردند.
 

 اهالی باغ فرشته در حرم حضرت معصومه(س) | آرزوی نسیم برآورده شد

«حمید امن‌زاده» مدیر توسعه ارتباطات بنیاد خیریه همیاران و از بانیان برگزاری این برنامه می‌گوید: «در سال جدید قصد داریم برگزاری برنامه‌های زیارتی-سیاحتی متنوعی برگزار کنیم. تور زیارتی حرم معصومه(س) هم بنا به درخواست یکی از دختران باغ فرشته با همکاری خیران تدارک دیده شده‌ است. بچه‌های باغ فرشته بنا به وضعیتی که دارند از برگزاری چنین برنامه‌هایی استقبال می‌کنند.»

کد خبر 667571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha