«تینا پاکروان» از جمله هنرمندانی است که حضور پررنگ اما بی‌سروصدایی در کمپین‌های نیکوکاری دارد. این کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها «خاتون» یکی از جذاب‌ترین سریال‌ها را در شبکه خانگی به نمایش گذاشته از آغازین سال‌های ورودش به عرصه هنر، روش متفاوتی برای حمایت از خیریه‌ها در پیش گرفته است.

تینا پاکروان

همشهری آنلاین - پریسا نوری: او فعالیت حرفهایاش را با برنامههای خیریه تلفیق کرد تا از توانایی هنریاش هم برای پیشبرد فعالیتهای اجتماعی نهایت بهره را ببرد.

این کارگردان و تهیهکننده سینما سالها پیش، نخستین فیلم مستندش را به نام «من هستم، شما هم باش» برای معرفی خیریهای که حامی صدها زن معلول بیسرپرست بود و با هدف پایدارتر شدن سقفی که آنان را پناه داده بود، ساخت.

همچنین در دومین تجربه کارگردانیاش با فیلم سینمایی «لس آنجلسـ تهران» اسپانسر «بنیاد خیریه دانش» شد؛ بنیادی که صدها دانشآموز مستعد و بیبضاعت از نقاط دورافتاده و مناطق محروم کشور را برای ادامه تحصیل از مقطع ابتدایی تا دکترا حمایت میکند. این اقدام نقطه عطف فعالیتهای نیکوکارانه پاکروان بود و باعث شد همکاری مستمری با این بنیاد داشته باشد.

او در حال حاضر تأمین هزینه زندگی و تحصیل چند دانشآموز دختر را در یکی از روستاهای محروم خوزستان برعهده گرفته است. حمایت و تبلیغ از فعالیت خیریههایی که عمده فعالیتشان پرداخت هزینه تحصیل، درمان و معیشت دانشآموزان بیسرپرست و بدسرپرست و توانمندسازی آنهاست از جمله فعالیتهای این هنرمند است که این روزها بدون هیاهوی رسانهای انجام میشود.

قرار بود در روزهایی که فیلمبرداری فصل جدید سریال خاتون تازه تمام شده بود با این هنرمند درباره فعالیتهای خیرخواهانهاش گفتوگو کنیم اما به دلیل ابتلایش به کرونا قرارمان لغو شد. پاکروان در متنی که برایمان ارسال کرد نوشت: «به رسم انسانیت و بهعنوان عضو کوچکی از خانواده هنری ارتقای سطح دانش فرزندان بیبضاعت و مستعد این سرزمین وظیفه اخلاقی، انسانی و اجتماعی تک تک ما برای داشتن نسلی بهتر است و هر کسی در حد توان خود میتواند یک یا چند دانشآموز را حمایت کند. اگر اهل فرهنگیم باید به این وظیفه عمل کنیم.»

نام: تینا پاکروان

تولد: 1356

 کارگردان، نویسنده، تهیهکننده سینما و تلویزیون و فعال اجتماعی

کد خبر 664482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha