گجت‌های شما ممکن است در معرض خطر جدی قرار گیرند و همه اینها به یک اشتباه ساده در گوگل کروم مرتبط است.

کروم

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، کارشناسان سایبری هشدار داده‌اند که عدم مراقبت از مرورگر وب گوگل می‌تواند شما را در معرض خطر حملات هک بزرگ قرار دهد.

همه اینها به به‌روزرسانی‌ها مرتبط است و اگر آنها را نصب نکنید، خبر بدی خواهد بود. همین هفته، گوگل مجبور شد یک به‌روزرسانی اضطراری را برای جلوگیری از سوء استفاده از یک باگ شدت بالا ارائه دهد.

اما اگر به‌روزرسانی‌هایی را نصب نکنید که این اشکالات را برطرف می‌کنند، حفاظت‌های کلیدی را از دست خواهید داد.

مایک وارلی، کارشناس سایبری گفت: «به‌روزرسانی مرورگر کروم شما نه تنها ویژگی‌های جدیدی مانند حفاظت از حریم خصوصی و ردیابی وب را ارائه می‌دهد، بلکه از تهدیدات امنیتی مهم نیز محافظت می‌کند.»

به‌روزرسانی اخیر گوگل چیزی را هدف قرار می‌دهد که «روز صفر» نامیده می‌شود.

روز صفر آسیب‌پذیری است که به تازگی کشف شده است و برای مهاجمان شناخته شده به‌حساب می‌آید و به‌طور فعال مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

اشتباه گوگل در این هفته به عنوان "شدت بالا" توصیف شد.

این موضوع همچنین برای کاربران مایکروسافت اج هم رخ داد و باعث شد شرکت رقیب یعنی مایکروسافت به‌روزرسانی فوری مشابهی را ارائه دهد.

به همین دلیل بسیار مهم است که مرورگر کروم خود را هر چند وقت یک‌بار به‌روز کنید.

مایک گفت: «به‌روزرسانی نکردن گوگل کروم می‌تواند آسیب‌پذیری‌های خطرناکی را در مرورگر شما ایجاد کند که می‌تواند توسط عوامل مخرب به‌عنوان نقطه ورود به دستگاه شما مورد استفاده قرار گیرد.»

وب‌سایت‌های مخربی که کیت‌های اکسپلویت را میزبانی می‌کنند، می‌توانند آسیب‌پذیری‌های بالقوه را در اتصال کلاینت‌ها شناسایی و سپس از آن نقاط ضعف برای دسترسی اولیه استفاده کنند.

از آنجا، یک مهاجم می‌تواند آزادانه در رایانه شما یا سایر دستگاه‌های موجود در شبکه شما پرسه بزند، اطلاعات شخصی، ایمیل و جزئیات حساب بانکی را جمع‌آوری کند، با بدافزار آلوده شود یا باج‌افزار را برای وادار کردن به پرداخت استفاده کند.

یک مرورگر به‌روز، اگرچه ساده به نظر می‌رسد، می‌تواند کمک زیادی به حفظ امنیت آنلاین شما داشته باشد.

متأسفانه، ما دقیقا نمی‌دانیم اگر مرورگر خود را به روز نکنید، چه اتفاقی می‌افتد.

کد خبر 667445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha