سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی هرات را به شدت محکوم کرد و نسبت به توطئه‌های تفرقه افکنان دشمنان امت اسلام هشدار داد.

سعید خطیب‌زاده - سخنگوی وزارت امور خارجه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) حمله تروریستی عناصر تکفیری به تجمع مردم مظلوم هرات در یک منطقه تفریحی در  شهرک جبرییل این شهر که موجب کشته و زخمی شدن جمع کثیری از شهروندان افغانستان شد را به شدت محکوم کرد و ضمن تسلیت به خانواده قربانیان این اقدام تروریستی و مردم عزیز افغانستان، برای خانواده‌های قربانیان صبر و اجر و برای مجروحان و آسیب دیگران شفای عاجل مسئلت کرد و بار دیگر نسبت به توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلام هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با توجه به این حادثه دلخراش، و دیگر حوادث تاسف بار پیشین در این منطقه، ضرورت پذیرش مسؤولیت امنیت شهروندان از سوی هیأت حاکمه افغانستان و افزایش مراقبت‌ها و تشدید اقدامات مرتبط با حفاظت از مردم، به ویژه گروه‌های آسیب پذیر قومی و مذهبی را مورد تأکید قرار داد.

خطیب‌زاده در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد خواهران و برادران مسلمان در افغانستان با همدلی، همفکری و تشریک مساعی، توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان خود را ناکام خواهند گذاشت.

 به گزارش فارس، حوالی ساعت ۶ بعدازظهر روز جمعه در مسیر بین محله حاج عباس و شهرک جبرییل هرات انفجاری رخ داد که باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان این شهر شد. بر اثر این انفجار ۲۵ نفر زخمی و ۴ تن نیز کشته شدند.

کد خبر 667444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha