هفته‌نامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» امروز (شنبه) گزارش داد که برلین در حال بررسی خرید یک سامانه دفاع موشکی از رژیم صهیونیستی یا ایالات متحده برای دفاع در برابر تهدیدات از جمله موشک‌های اسکندر روسی در کالینینگراد است.

سامانه دفاع موشکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ابرهارد زورن، رئیس دفاع آلمان در مصاحبه‌ای به «ولت آم زونتاگ» گفت: «موشک‌های اسکندر تقریبا می‌توانند به تمام اروپای غربی برسند و هیچ سپر موشکی برای محافظت در برابر این تهدید وجود ندارد.»

زورن ادامه داد: «اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند. ما کدام یک را ترجیح می‌دهیم؟ آیا ما موفق خواهیم شد یک سیستم (دفاع موشکی) کلی در ناتو ایجاد کنیم؟ اینها سوالاتی است که اکنون باید به آنها پاسخ دهیم.»

او نام این سیستم‌ها را مشخص نکرد، اما به احتمال زیاد به Arrow 3 که توسط صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی و سیستم آمریکایی THAAD، اشاره می‌کرد.

روسیه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که موشک‌های اسکندر را در منطقه کالینینگراد خود مستقر کرده است، بخشی از روسیه که بین لهستان و لیتوانی قرار دارد. اسکندر که یک سیستم موشکی متحرک است، جایگزین موشک اسکاد شوروی شد و دو موشک هدایت شونده آن می‌توانند کلاهک‌های متعارف یا هسته‌ای را حمل کنند.

آلمان از رژیم صهیونیستی یا آمریکا سامانه دفاع موشکی می‌خرد
سامانه موشکی اسکندر

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، چند روز پس از شروع عملیات روسیه در اوکراین در روز ۲۴ فوریه، در یک سخنرانی مهم گفت که برلین با تزریق ۱۰۰ میلیارد یورو به ارتش، هزینه‌های دفاعی خود را به بیش از ۲ درصد از تولید اقتصادی خود افزایش خواهد داد.

زورن گفت: «تاکنون تنها یک چیز مشخص است: ما نه زمان و نه پولی برای توسعه این سیستم‌های (دفاع موشکی) به تنهایی نداریم، زیرا مشخص است که تهدید موشکی از قبل وجود داشته است.»

او با اشاره به فقدان دفاع موشکی کوتاه‌برد آلمان که می‌تواند برای محافظت از نیروهای در حال حرکت یا در معرض تهدید در حین استقرار استفاده شود، گفت که برلین شروع به بررسی خرید چنین سامانه‌هایی کرده است و اکنون باید تصمیمی اتخاذ کند.

کد خبر 667158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha