رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه١٨ از برگزاری مسابقه برترین فضای سبز شهروندی در محدوده نواحی ٧‌گانه خبر داد.

عبدی مدیر اداره فضای سبز

 همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : فضای سبز و دار و درختان شهر و محله به جز زیبایی و طراوت بخشیدن به فضای شهر و محله، آثار مثبت زیادی در روح و کالبد شهر و افزایش انرژی و روحیه شهروندان دارد، بنابراین حفظ و افزایش فضاهای سبز محلی و شهری در دستور کار مسئولان شهرداری منطقه١٨ قرار گرفته و به گفته مهندس علیرضا عبدی، انجام این امور به افزایش رضایت‌مندی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان درکوتاه مدت و بلند مدت منجر خواهد شد.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه١٨ درباره برخی اقدامات پیش‌روی این حوزه در سال ١٤٠١ گفت:«در اولین مرحله قصد داریم وظیفه و مسئولیت نگهداری از فضای سبز و درختان مقابل و جلوی منازل و مغازه‌ها را به خود مردم و ساکنان محله واگذار کنیم. در اجرای این طرح چند هدف را توامان دنبال می‌کنیم. اول اینکه حس مسئولیت‌پذیری و حقوق شهروندی را در بین مردم بالا ببریم و خودشان میل و اشتیاق بیشتری برای حفظ و نگهداشت فضاهای سبز محل زندگی و کسب‌وکارشان داشته باشند. دوم اینکه با همکاری وکمک مردم نمی‌گذاریم تا درختان و فضای سبز آسیب ببینند و با دقت و هوشیاری شهروندان از بروز آفت‌ها و خسارت به فضاهای سبز جلوگیری خواهد شد.»

علیرضا عبدی درباره دیگر اهدافی که اداره فضای سبز دنبال می‌کند گفت:«مهم‌ترین هدفی که داریم این است که با حفظ و توسعه فضاهای سبز در محل زندگی و کار حس سر زندگی و نشاط را در بین شهروندان بیشتر کنیم. همانگونه که روانشناسان و محققان در مقالات علمی و پژوهشی بارها مطرح کرده‌اند، آشتی با طبیعت و پیوند خوردن با آن و رسیدگی به درختان و گیاهان و به‌طورکلی فضای سبز نقش و تاثیر بسزایی در کاهش استرس، نگرانی و افسردگی افراد دارد. همین که شهروندان مدت زمانی را به آبیاری و امور فضای سبز بگذرانند، از دغدغه‌ها و مشکلات روزمره فارغ شده و می‌توانند با انرژی و روحیه بیشتر برای امور روزانه و زندگی تصمیم بگیرند و حتی مشکلات پیش‌رو را کنار بزنند.»

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه١٨ افزود:«از ماه مبارک رمضان تا پایان سال در هر فصل ضمن شناسایی شهروندان نمونه در احیاء، نگهداشت و توسعه فضای سبز در محل زندگی و محل کسب‌وکار
‌به برترین‌ها جوایز ارزنده‌ای تعلق گرفته و به صورت ویژه‌ای تقدیر خواهند شد. کارشناسان این اداره با انجام گشت‌های میدانی و همچنین با کمک معتمدان محله این افراد را شناسایی می‌کنند.»

کد خبر 666119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha