استارت‌آپ آرورا، توسعه‌دهنده سیستم‌های رانندگی خودکار ایالات متحده و شرکت تویوتا موتور ژاپن، آزمایش ناوگان سواری خودکار را در تگزاس با دو اپراتور ایمنی و بدون مسافر آغاز کردند.

خودران

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، مینی‌ون‌های سیه‌نا تویوتا، مجهز به سیستم خودران آرورا، در بزرگراه‌ها و خیابان‌های حومه شهر در منطقه دالاس-فورث-ورث، با عملیات شامل سفرهای مسیر به فرودگاه آزمایش خواهند شد.

استارت‌آپ‌های خودروهای خودران تحت فشار هستند تا از میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری مهندسی درآمد قابل توجهی کسب کنند، اما افزایش ناوگان یک چالش به حساب می‌آید، چراکه موانع تکنولوژیکی همچنان در سر راه باقی مانده است.

آرورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مسیر، توانایی ما را برای کار ایمن در سرعت‌های بزرگراه نشان می‌دهد، یک تمایز فنی کلیدی که به آن اجازه می‌دهد تا سواری‌های محبوب و پرسود را در اولویت قرار دهد.»

رقیب آرورا یعنی استارت‌آپ ویمو، از مسافران مینی‌ون‌های بدون راننده خود برای سواری در مناطق محدود حومه‌ای در فینیکس هزینه می‌گیرد و خودروهای فرودگاهی در دسترس نیست.

ویمو پیش‌تر در روز دوشنبه اعلام کرد که آماده است تا وسایل نقلیه بدون راننده را در شهر پرجمعیت سانفرانسیسکو مستقر کند، بدون اینکه چارچوب زمانی برای راه‌اندازی آن ارائه کند.

آرورا به رهبری کریس اورمسون، رئیس پیشین پروژه خودروهای خودران گوگل که از آن زمان به ویمو تبدیل شده است، گفت که قصد دارد به اضافه کردن وسایل نقلیه به ناوگان در آماده‌سازی برای راه‌اندازی تجاری در شبکه‌های سواری مانند اوبر ادامه دهد.

کد خبر 665956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha