مهلت روسیه برای تسلیم شهر ماریوپل توسط مقامات در حال حاضر به پایان رسیده است و اوکراینی‌ها شرایط را به‌عنوان یک انتخاب نادرست نپذیرفته‌اند.

ماریوپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، شهر بندری ماریوپل که تا پیش از اتفاقات اخیری محل زندگی حدود ۴۵۰ هزار نفر بود، از اوایل ماه مارس با تصاویر ماهواره‌ای که تخریب قابل توجهی در مناطق مسکونی را نشان می‌دهد، تقریبا مورد حمله مداوم نیروهای روسی قرار گرفته است.

در حالی که اولتیماتوم روسیه به کسانی که تصمیم به تسلیم کردن شهر و خروج امن از آن را پیشنهاد می‌کرد، در مقابل هیچ تضمینی برای کسانی که باقی می‌ماندند نداشت.

حملات روسیه منجر به فروپاشی کامل خدمات اولیه شده است. دسترسی ساکنان به گاز، برق یا آب قطع شده و اجساد در خیابان رها شده‌اند، چون نمانده است که آنها را جمع کند یا اینکه امتحان کردن چنین کاری بسیار خطرناک است.

یک مقام در این شهر گفت که مردم می‌ترسند پناهگاه‌های زیرزمینی خود را حتی برای دستیابی به وسایل ضروری ترک کنند.

نیروهای روسیه تا ساعت ۵ امروز به وقت مسکو (۵:۳۰ به وقت تهران) به مقامات ماریوپل مهلت داده بودند که شهر را تسلیم کنند. چیزی که از سوی آنها پذیرفته نشد و اکنون باید در انتظار اقدام روسیه در این خصوص بود.

کد خبر 665493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 87
  • نظرات غیرقابل انتشار: 23
  • سیروس IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    ماریوپل مرکز نئونازیها و نازیهاست اینها از مردم به عنوان سپهر دفاعی استفاده کردند و به سالن تئاتر و بیمارستان ها به همراه گروگانها پناه گرفته اند تعداد زیادی از آنها توسط ارتش روسیه به هلاکت رسیدند مقداری دستگیر و بقیه هم کشته و دستگیر خواهند شد دیمیتری یاروش جنایتکار یکی از سردسته های آنان است
  • علی رضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    ماریوپل لانه نئونازیها فاشیستها و جنایتکاران است و روسیه در حال کشتار آنان در این شهر است تعداد زیادی هم دستگیر شدند بقیه هم به درک واصل خواهند شد نئونازیها در این شهر بندری مردم را گروگان گرفته ام و از آنان به عنوان سپهر انسانی استفاده میکنند
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      کاسه لیسان پوتین ، هم اندازه غرب پرستان مجرمند
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      ظاهرا اوني كه مطالب رو به شما و دوست ديگه مون ديكته كرده نميدونه سپر درسته نه سپهر😂😂
  • محمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    35 40
    وقتی حلب گوش تا گوش گروههای تروریستی داعش و النصره و چچن و غیره بود با هواپیما و بمبهای بشکه دمار از روزگار انها در آورد بنظر من این شهر با بمباران وسیع روسها آغاز و پایان اوکراین با ویرانی این شهر فرا خواهد رسید
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    84 13
    نقشه چیست ؟ ... خوب معلومه دیگه چشمشان را می‌بندند باقی شهر را با خاک یکسان میکنند . روس‌ها را نشناختید ؟ حد اقل نقشه روس‌ها غیر از جدا کردن دو استان شرقی ، کوتاه کردن دست اوکراین از دریای آزوف برای همیشه خواهد بود . لذا ماریوپول را به قیمت نابودی کامل تصرف خواهد کرد .
  • دکتر DBA IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    53 99
    مرگ بر آمریکا جنایتکار ، فتنه انگیز و هم پیمانان بیشرف... درود بر پرچم مقدس کشور عزیزم ایران
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    وقتی مردم اکراین با تبلیغات یک دلقک را رییس جمهور انتخاب کردن باعث شد این بلا سر کشورشون بیاد این جنگ نتیجه فتنه امریکا است که برای مقابله با روسیه اوکراین را تحریک کرد