سه فضانورد روس روز شنبه با لباس‌های پرواز زردرنگ با تاکیدهای آبی که با رنگ‌های پرچم اوکراین تطبیق می‌کند، وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

ISS

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این مردان نخستین افراد وارد شده به ایستگاه فضایی بین‌المللی از آغاز جنگ روسیه در اوکراین در ماه گذشته هستند.

اولگ آرتمیف، دنیس ماتویف و سرگئی کورساکف روز جمعه از پایگاه پرتاب فضایی بایکونور در قزاقستان با سفینه سایوز MS-۲۱ به فضا پرتاب شدند و پس از بیش از سه ساعت در ایستگاه فضایی پهلو گرفتند که قبلا دو فضانورد روس، چهار فضانورد آمریکایی و دو فضانورد آلمانی مقیم آن هستند.

ویدئویی که آرتمیف هنگام آماده کردن سفینه سایوز برای پهلو گرفتن در ایستگاه فضایی گرفته شده بود، او را با یک لباس پرواز آبی نشان می‌داد. معلوم نیست آیا تغییر لباس و پوشیدن یونیفرم‌های زرد به قصد خاصی انجام شده بود یا نه.

بعدا هنگامی که فضانوردان با خانواده‌ه‌ایشان صحبت می‌کردند، از آرتمیف درباره لباس‌ها سوال شد و او گفت هر نفر از خدمه خودش لباسش را انتخاب می‌کند.

او گفت: «نوبت ما بود که رنگی را انتخاب کنیم. اما در واقع ما مقدار زیادی لباس زرد در اینجا داشتیم بنابراین لازم بود از آنها استفاده کنیم. به همین خاطر ما لباس‌های زرد را پوشیدیم.»

بسیاری از افراد از هنگام شروع جنگ، از پرچم اوکراین و رنگ‌های آن را برای نشان دادن اتحادشان با اوکراین استفاده کرده‌اند.

جنگ اوکراین باعث لغو پرتاب‌های سفینه‌های فضایی و معلق شدن قراردادها شده است. دیمیتری روگوژین، رئیس سازمان فضایی روسیه (روس‌کاسموس) پس از اینکه روسیه اعلام کرد عرضه موتورهای جت به شرکت‌های آمریکایی را متوقف می‌کند، گفت آمریکا از این بعد با «دسته جارو» به فضا پرواز کنند. این سخنان روگوژین بسیاری را نگران کرده است که ممکن است دهه‌ها همکاری خارج‌سیاره‌ای و به خصوص ایستگاه فضایی در معرض خطر قرار بگیرد.

اما بیل نلسون، مدیر سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اظهارات روگوژین را کم‌اهمیت شمرد و گفت: «دیمیتری روگوژین گاه به گاه جوش می‌آورد. اما در نهایت،‌ او با ما کار کرده است. افراد دیگری که در برنامه فضایی غیرنظامی روسیه کار می‌کنند، حرفه‌ی هستند و در ادامه کار با ما تردید نمی‌کنند... با وجود همه اختلاف‌ها، در آن بالا در فضا ما می‌توانیم با دوستان روسی‌مان همکاری کنیم.»

کد خبر 665290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • رضا UA ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    3 2
    بارکلا فضانوردان روس
  • بیژن IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    7 1
    کجاش شبیه پرچم اوکراین هست یک رنگ زرده دیگه اصلا" رنگ آبی نداره
  • AU ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    11 1
    لباس‌های پرواز مخصوص فضا لباس سرباز وظیفه نیست که آن را خود طرف از لباس فروش های خیابان امام خریده باشد تا با سلیقه و فکر خود طراح آن را کرده باشد ، این لباس را سازمان فضایی روسیه تهیه و تولید کرده و این موضوع چه ربطی به این خبر دارد ؟
  • علی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    2 0
    رفتن فضا اونجا یک فروشگاه هست ازونجا خریدن مگه لباس فضانودی لباس عیده عوض کنی
  • متین کوچه والی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    4 0
    مسخره اکراین زرد وآبی این فقط زرد آبی نداره😒😒😒
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    2 0
    اصلا ربطی به اوکراین نداره این لباس رسمی فضانوردی روسیه هستش مگه خونه خالست هر لباسی تنشون کنن😂😂😂