چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

با خنک‌تر شدن هوا و تاثیر آن بر کاهش مصرف برق در کشور، شرکت‌های برق منطقه‌ای در اکثر شهر‌ها از هفته آینده جدول خاموشی‌ منتشر نخواهند کرد.

از مدتی پیش با‌وجود انتشار دائم جدول خاموشی‌ها ولی خاموشی برنامه‌ریزی شده در اغلب شهر‌های کشور متوقف‌شده بود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران نیز به مهر گفت: به‌دلیل اعمال نکردن خاموشی‌ها طی هفته‌های اخیر، از 2 آبان ماه جاری به بعد جداول هفتگی خاموشی دیگر منتشر نخواهد شد.

سعید مهذب ترابی افزود: با توجه به اینکه ظرف هفته‌های گذشته با وجود اعلام احتمال خاموشی‌ها در تهران و انتشار جداول احتمالی خاموشی، میزان خاموشی‌ها به‌شدت کاهش و به صفر رسیده و بر این اساس جداول هفتگی خاموشی از 2 آبان ماه منتشر نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران عنوان کرد: کاهش مصرف برق ظرف چند هفته اخیر وزارت نیرو را بر آن داشت تا از این هفته جداول خاموشی‌ها را اعلام نکند چراکه عملا خاموشی در شبکه اتفاق نمی‌افتد.وی تصریح کرد: تجربه 6 ماهه ابتدای سال‌جاری نشان داد که استفاده بهینه از مصرف برق می‌تواند منبع خوبی برای جبران کمبودهای تولید ناشی از خشکسالی باشد، این درحالی است که توزیع گسترده لامپ‌های کم مصرف نیز برای اولین بار در سطح کشور باعث کنترل  و مصرف بهینه توسط مردم شد.

مهذب ترابی با اشاره به همکاری مطلوب مردم در صرفه جویی برق خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از مصرف برق سبب شد که مصرف برق تنها 9/0 درصد رشد داشته باشد که این امر نشان از مشارکت حداکثری و جدی مردم در صرفه جویی مصرف برق دارد. وی ابراز امیدواری کرد که مشارکت مردم در مصرف بهینه برق در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

کد خبر 66505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز