روستای همه سین در ۷ کیلومتری شرق تهران قرار دارد. قریه‌ای خوش آب‌وهوا که در پشت تپه‌های سرخه‌حصار واقع شده و روستای نسبتا بزرگی است که اگر کسی گذرش به آنجا نیفتاده باشد، باور نمی‌کند در حوالی تهران، چنین روستای باصفایی وجود داشته باشد.

رابعه تیموری


همشهری آنلاین - مژگان مهرابی:به گفته اهالی این‌ روستا، همه سین پیشینه کهنی دارد و قدمت آن به چند صد سال قبل برمی‌گردد. اما درباره چگونگی شکل‌گیری و سکونت در آن، روایت‌های زیادی وجود دارد.

عده‌ای می‌گویند، مالکیت این‌ روستا به طایفه پازوکی‌های ورامین بر می‌گردد که از قرار معلوم، در سال ۱۱۰۱ هجری قمری شخصی به نام «صولت خان یوزباشی» این قریه را به چند نفر از پازوکی‌ها که در ورامین زندگی می‌کردند به چهل تومان تبریزی فضی (سکه نقره) فروخته است. ادعا هم می‌کنند، مدارک آن در سایت روستای همه سین موجود است.

پیشنهاد گردشگری نوروزی | روزگار پرحادثه و پرخاطره روستای باصفای همه‌سین


روایت دیگری هم وجود دارد که روستای همه‌سین در سال ۱۲۱۱ هجری قمری، درست چهار ماه بعد از مرگ آقا محمدخان قاجار توسط چند نفر از ترکمن‌های طایفه «عرب زرنلی» خریداری شده است.

به این موضوع در کتاب «یادداشت‌های روزانه ناصرالدین شاه» هم اشاره شده است. اما آنچه مسلم است، روستای همه‌سین روز و شب‌های پرحادثه و پرخاطره‌ای را پشت سرگذاشته است.

کد خبر 664829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha