مدیر اجرایی مرسدس - بنز می‌گوید، این خودروساز هزینه‌های خودروهای برقی آینده را کاهش نخواهد داد؛ حتی اگر مجبور باشد فشارهای هزینه زنجیره تامین که به دلیل وقایع اوکراین تشدید شده است را تحمل کند.

مرسدس EQS

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، اولا کائلنیوس، در هنگام افتتاح اولین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی ایالات متحده (EV) توسط این شرکت، تأیید کرد که چشم‌انداز مالی بنز در سال ۲۰۲۲ با وجود شرایط به‌وجود آمده، در جای خود باقی می‌ماند.

کائلنیوس گفت: «ما همیشه از سرمایه‌گذاری در فناوری و محصولات آینده محافظت می‌کنیم. این بذری است که ما برداشت خواهیم کرد. حتی در سال ۲۰۲۰ و در همه‌گیری کووید، تحقیق و توسعه را برای پروژه‌های حیاتی کاهش ندادیم.»

او افزود: «مرسدس با تامین‌کنندگانی در اوکراین کار می‌کند که عملکرد آنها مختل شده است، اما خیلی زود است که بگوییم پیامدهای گسترده‌تر آن چه خواهد بود.»

تصاویر | رونمایی از شاسی‌بلند EQS مرسدس – بنز در کنار افتتاح کارخانه تولید باتری

افزایش قیمت بنزین از زمان عملیات روسیه در اوکراین، چالش‌ها را برای خودروسازان معتبری که هنوز برای کسب سود به خودروهای سوخت فسیلی متکی هستند، تشدید کرده است و افزایش قیمت مواد مورد استفاده در باتری‌های EV مانند نیکل که با حجم بالا در روسیه استخراج می‌شود،  نیز به این صنعت آسیب زده است.

کائلنیوس در تلاش است تا انتقال مرسدس از یک شرکت فناوری احتراق داخلی به شرکتی که محصولاتش کربن منتشر نمی‌کند و به نرم‌افزار و قدرت محاسباتی متکی است، سرعت بخشد.

تصاویر | رونمایی از شاسی‌بلند EQS مرسدس – بنز در کنار افتتاح کارخانه تولید باتری

مرسدس همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که Envision AESC، سازنده باتری ژاپنی، ماژول‌های باتری خودروهای الکتریکی مرسدس - بنز ساخت ایالات متحده را تا اواسط دهه از یک کارخانه جدید در ایالات متحده تامین خواهد کرد.

مرسدس در کنار راه‌اندازی کارخانه باتری‌سازی بیب کانتی در آلاباما، یک شاسی‌بلند الکتریکی بزرگ را نیز به نمایش گذاشت که امسال در نزدیکی تأسیسات مونتاژ توسکالوسا در آلاباما ساخته می‌شود.

شاسی‌بلند EQS و شاسی‌بلند الکتریکی کوچک‌تر EQE نیز که قرار است در آلاباما ساخته شود، به صف رو به رشد شاسی‌بلندهای الکتریکی می‌پیوندند که به دنبال به چالش کشیدن تسلادر ایالات متحده، چین و اروپا هستند.

تصاویر | رونمایی از شاسی‌بلند EQS مرسدس – بنز در کنار افتتاح کارخانه تولید باتری

کارخانه باتری ۶۰۰ کارگر را استخدام خواهد کرد و تأسیسات مونتاژ بخشی از هزینه ۴۰ میلیارد یورویی (۴۴ میلیارد دلار) مرسدس محسوب می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، تمام‌برقی شود.

بیشتر بخوانید:

مرسدس که قصد دارد باتری های برقی را در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا تولید کند، می‌خواهد تا پایان دهه هشت کارخانه سلولی با شرکای خود در سراسر جهان با ظرفیت تولید ۲۰۰ گیگاوات ساعت در سال داشته باشد.

تصاویر | رونمایی از شاسی‌بلند EQS مرسدس – بنز در کنار افتتاح کارخانه تولید باتری

کارخانه مونتاژ مرسدس آلاباما که امسال ۲۵ ساله می‌شود، می‌تواند خودروهای برقی و احتراقی بسازد. این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خودروسازی مرسدس بنز در جهان محسوب می‌شود.

کد خبر 664589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha